قیمت فولاد در اروپا رو به بهبود است

قیمت فولاد اروپا در هفته‌های اخیر اندکی بهبود یافت زیرا هزینه‌های متورم انرژی عزم تولیدکنندگان را برای توقف روند نزولی تقویت کرد.

به گزارش پایگاه خبری فولادبان به نقل از MEPS، اعلام توافق جدید تجارت فولاد مبتنی بر سهمیه بین اتحادیه اروپا و ایالات متحده، اگرچه جزییات کمی از آن منتشر شده، اما اعتماد کارخانه‌ها را افزایش داد. با این حال، فعالیت خرید همچنان ضعیف است.

تعدادی از تولیدکنندگان برای کاهش هزینه‌های انرژی، به کار در شب و آخر هفته روی آورده‌اند. برخی دیگر برنامه‌های تعمیر و نگهداری را در پاسخ به کاهش مصرف در دستور کار قرار کرده‌اند. با وجود این کاهش تولید، زمان تحویل برای تمام محصولات فولادی کاهش می‌یابد.

سطح موجودی فولاد هم در زنجیره توزیع بالا است. کمبودهای اولیه در سال منجر به ثبت سفارش‌های اضافی برای اطمینان از عرضه شد و آن سفارش‌ها الآن در حال تحویل هستند.

انبارهای بنادر اروپایی مملو از فولاد وارداتی است و اپراتورها از پذیرش محموله‌های جدید تا زمان جمع‌آوری مواد قدیمی خودداری می‌کنند. این امر بر توزیع‌کنندگان و مراکز خدماتی فشار می‌آورد تا قیمت فروش خود را کاهش دهند تا فضایی در انبارهای خود ایجاد کنند. با این حال، با نزدیک شدن به پایان سال، شرکت‌ها با معضل کاهش سطح موجودی بدون آسیب رساندن به نتایج مالی سالانه خود مواجه هستند.

قیمت‌ها در مناطق دیگر در حال کاهش است. در ایالات متحده، کاهش تقاضای خودرو و جهش فصلی در واردات موجب کاهش ارزش معاملات تا 10 درصد نسبت به سطوح بالاتر قبلی شده است. قیمت‌های داخلی چین تا 20 درصد کاهش یافته است، زیرا تقاضای ساخت‌وساز کند شده و جو بازار بدتر شده است. این هنوز به افزایش محموله‌های صادراتی از این کشور آسیایی تبدیل نشده است.

فعالیت خودروسازی در اروپا همچنان در سطح پایینی قرار دارد. این باعث افزایش فشار بر تولیدکنندگان محصولات فولادی تخت می‌شود. کارخانه‌ها مشتاق توسعه مشارکت در سایر بخش‌ها هستند تا کم شدن تقاضای بخش خودرو را جبران کنند. باید دید که آیا آنها این روابط را در زمانی که صنعت خودرو رونق بگیرد حفظ خواهند کرد یا خیر.

قیمت محصولات فولادی بلند رو به بهبود است. مسیر تأمین سنتی کوره قوس الکتریکی به شدت تحت تأثیر هزینه‌های فزاینده برق قرار گرفته است. هزینه‌های اضافی انرژی به توقف کاهش قیمت کمک کرد. تعداد بسیار کمی از تولیدکنندگان با موفقیت چنین هزینه‌های اضافی را اجرا کردند، با این حال، ترجیح می‌دهند ارزش پایه را افزایش دهند.

کاهش سرعت در بخش خودرو نیز بر تقاضای میلگرد کلاف تأثیر می‌گذارد. کاهش فروش قطعات و افزایش سطح موجودی منجر به کاهش فعالیت خرید شده است. این مربوط به کارخانه‌های فولادی است که شاهد شکاف‌هایی در برنامه‌های تولید خود هستند.

در اجلاس آب و هوایی سازمان ملل، نمایندگان بسیاری از کشورها متعهد شدند که مصرف زغال‌سنگ را به تدریج حذف کنند. از آنجایی که زغال‌سنگ به عنوان ماده اولیه در فولادسازی اولیه و به عنوان منبع برق برای ذوب ثانویه استفاده می‌شود، این تصمیم تأثیر قابل توجهی بر تولید فولاد خواهد داشت.

در اتحادیه اروپا، ابتکارات خصوصی و نیمه‌خصوصی برای یافتن راه‌حل در حال انجام است. بسته‌های حمایتی دولت‌ها برای امکان دور شدن سریع‌تر از سوخت‌های فسیلی موردنیاز است. اقداماتی مانند مالیات‌های مرزی کربن تنها در صورتی عملی می‌شوند که اروپا از پیشرفت‌های فناوری در مناطق رقیب جلوتر بماند.

حرکت به سمت روش‌های تولید پاک‌تر نیز به دلیل تقاضای مشتری انجام می‌شود. برخی از شرکت‌ها قبلاً بندهای فولاد سبز را در قراردادهای خرید گنجانده‌اند. در دسترس بودن فولاد سبز واقعی بسیار محدود است. برخی از تامین‌کنندگان به جای آن گواهی‌های جبران کربن یا فولاد صفر خالص را پیشنهاد می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *