قیمت‌گذاری مواد معدنی در بورس کالا مهم‌ترین اولویت محتشمی‌پور

مسئول بازرگانی اندیشکده راهبردی معادن ایران (آرما) گفت: قیمت‌گذاری مواد معدنی در بورس کالا، شفاف شدن اطلاعات کانی زمین‌شناسی و معدنی، مالیات‌ها و حقوق دولتی و سازمان‌دهی معادن متروکه می‌تواند از اولویت‌های معاون معدنی جدید وزارت صمت برای توسعه صنایع معدنی کشور باشد.

امین مددی در گفتگو با فولادبان درباره انتخاب معاون معدنی وزارت صمت بیان کرد: قیمت‌گذاری مواد معدنی در بورس کالا مهمترین موضوعی است که در دولت جدید قابل بررسی است و نگاه آقای محتشمی پور به بازار در این موضوع، بسیار زیاد تأثیرگذار خواهد بود و از آنجا که ایشان در بورس کالا هم سابقه فعالیت داشتند می‌تواند یکی از مهمترین دلایل برای انتخاب ایشان به‌حساب بیاید.

وی ادامه داد: شفاف شدن اطلاعات کانی زمین‌شناسی و معدنی، بحث مالیات‌های دولتی و حقوق دولتی و سازمان‌دهی معادن متروکه و غیرفعال از دیگر اولویت‌های این بخش است و چنانچه این سه اولویت اجرایی شود، شاهد رشد معاونت معدنی خواهیم بود.

مسئول بازرگانی اندیشکده راهبردی معادن ایران (آرما) تصریح کرد: سازمان‌دهی حقوق دولتی و بازنگری در نحوه اخذ آن برای محدوده‌های متروکه از دیگر اولویت‌های معدنی است که قرار بود در دولت روحانی بخشی از واگذاری‌ها انجام شود اما عملاً هیچ اقدامی صورت نگرفت.

مددی درباره توجه معاونت معدنی به تولید محصولات فولادی گفت: کارخانه‌های فولادی به خاطر تکنولوژی ضعیفی که دارند زیانده هستند ولی حاشیه سود این کارخانه‌ها به علت تخصیص رانت‌های عظیم در منابع اولیه و انرژی قابل توجه است لذا اگر بخواهند تکنولوژی را به این صنعت وارد کنند باید رانت‌ها حذف شود که طبیعتاً با واکنش منفی صاحبان منافع همراه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *