افزایش خرید آهن اسفنجی از ترس قطع برق و گاز

مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز گفت: قیمت‌گذاری محصولات فولادی تحت تأثیر تبعات قطع گاز و برق قرار می‌گیرد و اغلب روند افزایشی قیمت‌ها بر بازار حاکم می‌شود.
آهن اسفنجی

محسن مصطفی‌پور در گفتگو با فولادبان افزود: قطع برق و گاز فولادسازان و واحدهای تولیدکننده اثر جدی بر کاهش تولید خواهد گذاشت و موضوعی کاملاً بدیهی و روشن است.

وی تصریح کرد: در تابستان قطعی برق بر بخش تولید اثر گذاشت و موجب کاهش درآمدهای آنها شد و در زمستان هم قطعی گاز بر فضای تولیدات صنایع فولادی و زنجیره فولاد سایه می‌اندازد.

مصطفی‌پور گفت: مجموعه‌های فولادی در حال حاضر با این پیش‌فرض که در آتیه نزدیک، گاز واحدهای احیاء مستقیم که تولیدکننده آهن اسفنجی هستند، قطع خواهد شد و تولید آهن اسفنجی به حداقل می‌رسد تقریباً یک رویکرد حمله‌ای قیمت در پیش گرفته‌اند.

وی افزود: واحدهای تولید فولاد، خرید آهن اسفنجی را بالاتر برده‌اند چون پیش‌بینی می‌کنند به زودی تأمین آهن اسفنجی محدود می‌شود.

مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز ادامه داد: محدودیت گاز و قطع آن هم در تولید کارخانه‌ها اثر می‌گذارد و موجب عدم نفع و از بین رفتن سود شرکت‌ها می‌شود و هم تأثیر روانی بر بازار دارد.

مصطفی‌پور گفت: تأثیر قطعی برق و گاز این است که به لحاظ روانی، بازار یک حباب هم به خودش می‌گیرد که این فضا را در آینده نزدیک شاهد خواهیم بود و اثر جدی بر کل زنجیره خواهد گذاشت.

وی در پایان افزود: تاکنون از وزارت نیرو و نفت ابلاغیه‌ای مبنی بر قطعی گاز نداشته‌ایم و از مابقی واحدها و کارخانه‌های تولیدی هم اطلاعی ندارم.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *