جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 24 آبان 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

برنامه شرکت‌های خصوصی برای ایجاد یک کنسرسیوم معدنی

رئیس انجمن سنگ‌آهن گفت: در آخرین نشست اتاق بازرگانی پیشنهاد شد مجموعه‌ای از شرکت‌های خصوصی و غیردولتی در قالب یک کنسرسیوم معدنی جمع شوند و با سرمایه‌های مالی، پرسنلی و کارشناسی یک کلونی قدرتمند ایجاد کنند تا بتوانند با شرکت‌های دولتی معظم معدنی رقابت کنند.

برنامه شرکت‌های خصوصی برای ایجاد یک کنسرسیوم معدنی عینک فولادی فولاد

مهرداد اکبریان در گفتگو با پایگاه خبری فولادبان با اشاره به پیشنهاد تشکیل کنسرسیوم معدنی در کمیسیون صنایع و معادن اتاق بازرگانی افزود: سیاست دولت و مجلس در تمام این سال‌ها این بوده است که پهنه‌ها و مقیاس‌های مکانی ارزشمند به بخش‌های دولتی واگذار شود.

وی تصریح کرد: بخش خصوصی و غیردولتی‌ها هم اغلب از پهنه‌ها و محدوده‌های ارزشمند به دور بوده‌اند و به سمت نواحی و محدوده‌هایی سوق داده شده‌اند که امیدوارکننده نبوده یا ریسک بالایی داشته و طرح‌های کوچک به‌حساب می‌آمده‌اند.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: در آخرین نشست اتاق پیشنهاد دادم مجموعه‌ای از شرکت‌های خصوصی و غیردولتی با مالکیت مردم در قالب یک کنسرسیوم جمع شوند و با سرمایه‌های مالی، پرسنلی و کارشناسی یک کلونی قدرتمند ایجاد کنند تا بتوانند با شرکت‌های دولتی معظم رقابت کنند.

اکبریان گفت: اگر بخش خصوصی مبادرت به تشکیل کنسرسیوم نکند بعد از هر جلسه دولت و مجلس بخش اعظم پروژه‌های بزرگ به ایمیدرو، شرکت‌های بزرگ دولتی و سازمان‌هایی که وابسته دولتی هستند، واگذار خواهد شد.

وی افزود: خارج از کشور معدنکاران و شرکت‌هایی که کار معدنی انجام می‌دهند شرکت‌های بزرگی هستند که ابرشرکت محسوب می‌شوند اما در ایران سیاست اینگونه بوده که اجازه رشد و توسعه به شرکت‌های خصوصی در بخش معدن داده نشده است و تشکیل کنسرسیوم بخش خصوصی می‌تواند راهکار میانبر و میان‌مدتی برای اکتشاف و تجهیز ماشین‌آلات معادن و حتی کاهش هزینه‌ها و قیمت تمام‌شده باشد.

رئیس انجمن سنگ‌آهن گفت: با تشکیل کنسرسیوم‌های معدنی همچنین تکلیف فعالان بخش خصوصی با وزارت صمت و برعکس مشخص خواهد شد که به‌عنوان یک مزیت و حسن خواهد بود و همه این اقدامات برای این است که دولت بیاید و برای افراد و تشکل‌هایی که در قالب کنسرسیوم‌ها فعالیت دارند امتیازات و شرایط ویژه قائل شود نه اینکه بدون مزایده به آنها معادن را واگذار کند. دولت اجازه بدهد این کنسرسیوم‌ها در سطح کشور آرام آرام ایجاد شود و امیدواریم راهکار مناسبی برای توسعه بخش معادن کشور باشد.

اکبریان افزود: استان کردستان یکی از استان‌هایی است که می‌تواند به‌عنوان اولین مکان‌ تشکیل کنسرسیوم باشد زیرا این استان به لحاظ تعدد معادن می‌تواند زمینه‌ساز مناسبی برای تشکیل کنسرسیوم بین معدنداران و بخش خصوصی باشد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors