آمریکا: مذاکرات فولادی با بریتانیا و ژاپن به زودی آغاز می‌شود

نماینده ارشد تجاری دولت آمریکا گفت که ایالات متحده انتظار دارد مذاکرات با بریتانیا و ژاپن را با هدف رسیدگی به اعتراض این کشورها به تعرفه‌های فولاد و آلومینیوم «به زودی» آغاز کند اما هر راه‌حلی باید از صنایع آمریکا محافظت کند.
واردات فولاد انگلستان

به گزارش پایگاه خبری فولادبان به نقل از بلومبرگ، جینا ریموندو، مقام ارشد تجاری آمریکا، گفت که قصد دارد در اولین سفر خود به آسیا از زمان تصدی این پست در ماه مارس، دوشنبه آینده در توکیو، در مورد موضوع فولاد با مقامات ژاپنی گفتگو کند. این مذاکرات به دنبال آتش‌بس ماه گذشته آمریکا و اتحادیه اروپا صورت می‌گیرد که به متحدان اجازه می‌دهد تعرفه‌ها را حذف کنند.

رایموندو گفت که هنوز خیلی زود است که بگوییم ایالات متحده چقدر به حل مشکل با ژاپن نزدیک است و آیا می‌توان آن را مانند اتحادیه اروپا از طریق یک سهمیه نرخ تعرفه حل‌وفصل کرد. این مکانیسم به کشورها اجازه می‌دهد تا مقادیر مشخصی از یک محصول را با نرخ عوارض پایین‌تر به کشورهای دیگر صادر کنند، اما محموله‌های بالاتر از آستانه از پیش تعیین‌شده را مشمول تعرفه‌های بالاتر می‌کند.

ریموندو گفت: بریتانیا و ژاپن متحدان مهم ما هستند و ما می‌خواهیم ببینیم که آیا می‌توانیم مسائل تجاری را حل کنیم. من همان رویکردی را که با اتحادیه اروپا داشتیم در آن مذاکرات اتخاذ خواهم کرد که بله ما می‌خواهیم با متحدان خود کار کنیم و محرک‌های تجاری را حذف کنیم. با این حال، ما باید از صنعت فولاد و آلومینیوم در آمریکا و کارگران این صنایع محافظت کنیم.

دولت ترامپ در مارس 2018 با استفاده از ماده 232 امنیت ملی در قانون تجارت 1962، تعرفه 25 درصدی فولاد، همراه با عوارض 10 درصدی بر واردات آلومینیوم را بر تعدادی از کشورها اعمال کرد. برخی از کشورها، از جمله برزیل و کره جنوبی، برای اجتناب از تعرفه‌ها بر سر قراردادهایی مذاکره کردند و ترامپ تعرفه واردات از کانادا و مکزیک را کنار گذاشت.

کارن پیرس سفیر بریتانیا در ایالات متحده هفته گذشته در یک مصاحبه تلویزیونی تاکید کرد که بریتانیا می‌خواهد شاهد حذف تعرفه‌ها باشد.

رایموندو در پاسخ به سوالی در مورد ترکیه و هند، دو کشور دیگری که از تعرفه‌های ترامپ ضربه خورده‌اند، گفت که با آنها در مورد تعرفه‌های فولاد تعاملی نداشته و «حتی به این موضوع فکر نکرده است». او گفت که تمرکز رایموندو و کاترین تای، نماینده تجاری ایالات متحده، حل‌وفصل موضوع با اتحادیه اروپا به منظور جلوگیری از افزایش تعرفه‌های تلافی‌جویانه بر محصولات ایالات متحده از جمله ویسکی بود.

رایموندو گفت که سفر به آسیا که علاوه بر ژاپن شامل سنگاپور و مالزی می‌شود، به طور گسترده بر شروع کار برای حرکت به سمت چارچوب اقتصادی مورد نظر بایدن متمرکز است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *