جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 15 آبان 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تجزیه و تحلیل گزارش‌های فصلی چهار غول اصلی سنگ‌آهن جهان

شرکت Hebei Sinostar تحلیلی درباره وضعیت تولید سنگ‌آهن شرکت معدنی بزرگ جهان منتشر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری فولادبان، Hebei Sinostar روند تولید 4 شرکت واله، ریوتینتو، بی اچ پی و فورتسکیو را ارزیابی کرده است.

 

1- واله/ Vale

تولید سنگ‌آهن واله در سه‌ماهه سوم 89.4 میلیون تن بود که نسبت به سه‌ماهه قبل 18.1 درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل 0.8 درصد افزایش داشت.

تولید Vale در سه فصل اول سال 70 تا 74 درصد هدف سالانه آن را تأمین کرده است که یک روند نسبتاً عادی است. بر اساس پیش‌بینی Vale، تولید سالانه این شرکت در حد پایینی دامنه هدفگذاری‌شده آن برای سال جاری خواهد بود. اگر تولید سالانه 320 میلیون تن را محاسبه کنیم، تولید واله در سه‌ماهه چهارم حدود 87 میلیون تن خواهد بود.

 

  1. ریوتینتو/ Rio Tinto

تولید سنگ‌آهن ریوتینتو در سه‌ماهه سوم 83.3 میلیون تن بود که نسبت به سه‌ماهه قبل 10 درصد افزایش و نسبت به مدت مشابه سال قبل 4 درصد کاهش داشت. در این گزارش، ریوتینتو پیش‌بینی تولید سالانه خود را به 320 تا 325 میلیون تن کاهش داد در حالی که قبلاً انتظار می‌رفت 325 تا 340 میلیون تن باشد.

با توجه به هدف‌گذاری 320 میلیون تنی برای کل سال، ریوتینتو تقریباً 82.5 میلیون تن در سه‌ماهه چهارم تولدی می‌کند که 1 درصد نسبت به سه‌ماهه قبل و 7 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کمتر خواهد بود.

 

  1. بی اچ پی / BHP

تولید سنگ‌آهن بی اچ پی در استرالیای غربی در سه‌ماهه سوم 63.3 میلیون بود که 3 درصد نسبت به فصل قبل و 4 درصد نسبت به فصل مشابه سال قبل کاهش داشت. هدف تولید این شرکت برای سال مالی 2022 بدون تغییر باقی‌مانده است. به طور کلی، تولید و فروش BHP در سه‌ماهه سوم به دلیل تعمیر و نگهداری کاهش یافت؛ اما چون هدف تولید سالانه را تعدیل نکرد و نشان داد که تاثیر منفی آن کاهش یافته است، قانون فصلی بودن تولید را در نظر می‌گیریم و تولید BHP را در سه‌ماهه چهارم تخمین می‌زنیم که اساساً یکسان خواهد بود.

 

  1. فورتسکیو/ Fortescue

حجم تولید سنگ‌آهن فورتسکیو در سه‌ماهه سوم 45.6 میلیون تن بود که نسبت به سه‌ماهه دوم 3 درصد افزایش داشت و بالاترین میزان را در سه‌ماهه اول سال‌های مالی خود به ثبت رساند. حادثه معدن قبلی بر اهداف تولید کل سال فورتسکیو تأثیری نداشت. از منظر فصلی، محموله‌های فورتسکیو در سه‌ماهه چهارم ممکن است کمی نسبت به سه‌ماهه قبل افزایش یابد و بر اساس وضعیت تولید و فروش فعلی، انتظار می‌رود فورتسکیو به هدف خود در سال مالی 2022 بهتر عمل کند.

درمجموع، تولید و فروش چهار معدن بزرگ در سه‌ماهه سوم سال 2021 ماه به ماه و سال به سال افزایش یافته است. با توجه به آخرین برنامه‌های تولید و محموله‌های هر شرکت، انتظار داریم عرضه کلی چهار شرکت بزرگ در سه‌ماهه چهارم نسبت به سه‌ماهه قبل اندکی کاهش یابد.

 

 

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors