درخواست ژاپن: آمریکا تعرفه‌های مازاد واردات فولاد و آلومینیوم را لغو کند

وزارت بازرگانی ژاپن اعلام کرد، کویچی هاگیودا، وزیر بازرگانی ژاپن از ایالات متحده خواسته است تا تعرفه‌های مازاد بر واردات فولاد و آلومینیوم از ژاپن را لغو کند.

به گزارش فولادبان، هاگیودا در نشست آنلاین با کاترین تای، نماینده تجاری ایالات متحده خواستار حل و فصل موضوع تعرفه محصولات فولاد و آلومینیوم ژاپن شد.

درخواست او پس از آن مطرح شد که ایالات متحده و اتحادیه اروپا روز یکشنبه به مناقشه بر سر تعرفه‌های فولاد و آلومینیوم پایان دادند و اعلام کردند که بر روی یک ترتیب جهانی برای مبارزه با تولید کثیف و ظرفیت مازاد در صنعت فولاد کار خواهند کرد.

بر اساس این توافق، واشنگتن به کشورهای اتحادیه اروپا اجازه صادرات فولاد و آلومینیوم معاف از عوارض گمرکی به ایالات متحده را در سطح قبل از تعرفه‌های اعمال‌شده توسط دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در سال 2018، می‌دهد.

هیرویوکی هاتادا، مدیر بخش آمریکا در وزارت بازرگانی ژاپن به رویترز گفت: ژاپن از سال 2018 از ایالات متحده درخواست کرده است که موضوع تعرفه‌های اضافی بر محصولات فولاد و آلومینیوم ژاپن را با لغو آنها یا سایر اقدامات حل کند.

وی گفت: ما به دنبال راه‌حلی خواهیم بود که با قوانین سازمان تجارت جهانی مطابقت داشته باشد.

ایجی هاشیموتو، رئیس فدراسیون آهن و فولاد ژاپن، روز سه‌شنبه گفته بود، صنعت فولاد ژاپن نگران است که توافق ایالات متحده و اتحادیه اروپا منجر به کاهش همه‌جانبه اقدامات برای کشورها و مناطق خاص شود.

وی خواستار ایجاد شرایط برابر شده و گفته بود: صنعت فولاد ژاپن از نظر رقابت‌پذیری صادراتی به ایالات متحده پشت سر اتحادیه اروپا قرار خواهد گرفت.

همچنین بر اساس بیانیه کاترین تای درباره این نشست مجازی، آن‌ها پیش از تبادل نظر در مورد چگونگی همکاری ایالات متحده و ژاپن برای مقابله با اقدامات مخرب بازار، در مورد اهمیت همکاری با یکدیگر برای رسیدگی به مسائل در بخش فولاد و آلومینیوم، از جمله دلایل ریشه‌ای ظرفیت مازاد غیر بازاری بحث کردند.

بر اساس بیانیه کاترین تای، هاگیودا در این نشست به شدت درخواست حل مسئله عوارض اضافی بر محصولات فولادی و آلومینیومی ژاپن را مطرح کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *