جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 14 مهر 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

رشد آهسته و پیوسته شاخص کل بورس ادامه دارد/ روز سیاه بورس برای فولادی‌ها

شاخص کل بورس تهران در آخرین روز معاملاتی هفته به رشد خود ادامه داد و بازار سبز باقی ماند.

بازار سرمایه

به گزارش فولادبان؛ با تثبیت شدن نرخ دلار در محدوده 28 هزار تومانی، به نظر می‌رسد شاخص کل هم تعادل خود را حفظ کرده باشد. امروز، در حالی که بازار منتظر معرفی رئیس جدید بانک مرکزی بود، معاملات به صورت متعادل دنبال شدند و بازار هم سبز باقی ماند و شاخص کل نیز تا پایان معاملات، 3 هزار و 638 واحد رشد کرد و به یک میلیون و 488 هزار و 291 واحد رسید. کارشناسان بازار سرمایه بر این عقیده‌اند که احتیاط معامله‌گران در بازار سهام تا زمان مشخص شدن سیاست‌های جدید بانک مرکزی ادامه خواهد داشت.

در جریان معاملات امروز، شاخص کل هم‌وزن روند حرکتی شبیه به نماگر اصلی بورس داشت؛ به نحوی که در ابتدای معاملات رشد تند و تیزی داشت و تا انتهای معاملات کمی از میزان آن رشد کمتر شد. به هر روی، این شاخص در پایان معاملات یک‌هزار و 790 واحد افزایش یافت و در خانه 427 هزار و 282 واحدی ایستاد، اما شاخص فلزات اساسی به دلیل کاهش قیمت فلزات گرانبها در جهان، 6 هزار و 844 واحد افت داشت و در ارتفاع یک میلیون و 118 هزار و 122 واحد قرار گرفت.

امروز، نمادهای «فسبزوار»، «کیمیاتک»، «شپنا»، «برکت»، «کالا»، «شتران» و «شستا» فهرست پرتراکنش‌های بازار سهام را تشکیل دادند. نمادهای «فولاد» و «فخوز» بیشترین اثر منفی و نمادهای «شپنا»، «فارس»، «کگل»، «شپدیس» و «مبین» هم بیشترین تأثیر مثبت را روی روند حرکتی شاخص کل داشتند. سه گروه فرآورده نفتی، شیمیایی و خودرو سه گروه برتر صنعت بودند.

نمادهای فولادی روز تاریکی را پشت سر گذاشتند زیرا عرضه در این سهم‌ها بسیار بالا گرفته بود و نمادهای «فخوز»، «فسبزوار» و «فولاد» بیشترین افت قیمت را دیدند. در میان معدنی‌ها هم تنها «کگل» بود که رشد یک درصدی طی کرد. در بازار فرابورس هم نماد «ذوب» افت 1.5 درصدی را تجربه کرد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors