ثبات تولید رانت و نوسان بالای قیمت را حذف می کند

رئیس کمیسیون صنایع و معادن اتاق بازرگانی گفت: بارها دیده شده است که در مقاطع مختلف زمانی قیمت ها افزایشی می شود و با جو روانی و فضا سازی که مثلا فلان کالا تولید نمی شود قیمت محصولات افزایش می یابد در حالی که اگر ثبات تولید داشته باشیم ، ثبات قیمت هم در بازارخواهیم داشت و شاهد نوسانات شدید قیمتی نخواهیم بود.

ابراهیم جمیلی درگفتگو با پایگاه خبری فولادبان در واکنش به راهکار وزیر صمت برای صنعت فولاد و حذف رانت در صنعت فولاد افزود:حذف رانت باید در چارچوب منافع ملی تعریف شود و باید ببینیم موضوع رانت صنعت فولاد درکجای این صنعت مطرح است

وی تصریح کرد: باید با امضاهای طلایی برخورد شود ودر چارچوب درست،آیین نامه ها و ضوابط  برای تمام فعالان اقتصادی یکسان و شفاف اجرا شود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن اتاق بازرگانی ایران گفت: مردم و فعالان صنعت فولاد تلاش می کنند کشوری آباد و سبز بسازند اما اینکه کشور چگونه ساخته شود باید تابع یک سیاست کلی مبتنی بر تبعیت از سیاست اقتصادی دولت و وزارت صمت باشد.

جمیلی تصریح کرد: باید شرایط چند قیمتی با ثبات تولید حذف شود.  بارها دیده شده است که در مقاطع مختلف زمانی قیمت ها افزایشی می شود و با جو روانی و فضا سازی که مثلا فلان کالا تولید نمی شود قیمت محصولات افزایش می یابد در حالی که اگر ثبات تولید داشته باشیم ، ثبات قیمت هم در بازارخواهیم داشت و شاهد نوسانات شدید قیمتی نخواهیم بود.

وی افزود: این نوسانات چه در حوزه فولاد و چه در حوزه ارز و دلار سبب رانت می شود و ایجاد رانت بازار را برهم می زند و آشفته می کند

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *