جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 02 مهر 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تبعیت قیمت‌ها از قیمت‌های کشف‌شده در بورس کالا/ تمرکز بازاریابی روی کیفیت است، نه قیمت

مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو با اشاره به اینکه قیمت محصولات فولادی در بورس کالا تعیین می‌شود، گفت: وقتی 80 درصد زنجیره فولاد در بورس عرضه می‌شود، قیمت‌ها در بازار آزاد هم از آن پیروی می‌کنند، اما بازاریابی در بازار فولاد بر سر کیفیت محصولات است.

امیر صباغ در گفتگو با فولادبان در رابطه با وضعیت اداره بازار فولاد در کشور گفت: قیمت محصولات فولادی از طریق عرضه و تقاضا در بورس کالا تعیین می‌شود زیرا حدود 70 تا 80 درصد فولاد کشور در بورس عرضه می‌شود. به همین دلیل، نمی‌توانیم بگوییم که بازار فولاد به صورت حجره‌ای اداره می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: وقتی بخش عمده‌ای از زنجیره فولاد در بورس عرضه می‌شود، قطعا قیمت تابلوی بورس مشخص است و حتما قیمت‌های بازار بر اساس قیمت‌های کشف شده در بورس کالا مشخص خواهد شد.

رئیس اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو درباره نقش بازاریابی‌ها در بازار فولاد تأکید کرد: هدف در بازاریابی کامودیتی‌ها قیمت نیست بلکه هدف اصلی کیفیت است تا بتوانند محصولات خود را بفروشند چون تولید کامودیتی‌ها در جهان، عموماً بیشتر از میزان تقاضاست بنابراین کارخانه‌ها سعی می‌کنند مشریان خودشان را راضی کنند و استانداردهای مورد نظر مشتری را رعایت کند.

صباغ افزود: بازاریاب‌های کارخانه‌های کامودیتی روی قیمت‌های ویژه تمرکز نمی‌کنند چون قیمت کل کامودیتی‌ها در بازارهایی مانند لندن و شانگهای تعیین می‌شود و بازاریاب‌های ایران نمی‌توانند قیمتی خارج از منابع داخلی و صادراتی کشور بدهند بنابراین، تمرکز اصلی روی کیفیت، استاندارد، معاملات بلندمدت و آتی می‌تواند باشد.

وی در پایان تصریح کرد: چه بخواهیم چه نخواهیم در بازار داخل ما شاهد این خواهیم بود که قیمت‌های تولیدکنندگان فولاد از بازارهای جهانی تبعیت خواهد کرد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors