چشم‌انداز نزولی بازار کویل نورد گرم در اروپا

متخصصان حوزه فولاد در گزارش چشم‌انداز کویل نورد گرم در اروپا را کاهشی پیش‌بینی کرده‌اند.
فولاد سبز

به گزارش فولادبان؛ منابع آگاه به Fastmarkets گفتند که به علت چشم‌انداز پایین تقاضای صنعت خودرو، بازارهای کویل نورد گرم در سراسر اروپا روز دوشنبه 6 سپتامبر آرام ماند و فضای روانی بازار هم به دلیل کاهش تقاضا از بخش خودرو به طور فزاینده‌ای نزولی بود.

نظرات بین کارخانه‌ها و خریداران در مورد آینده قیمت کویل نورد گرم متفاوت بود، زیرا فعالیت تجاری در شمال اروپا و ایتالیا در روز دوشنبه کند بود.

خریداران انتظار داشتند قیمت‌ها در ماه سپتامبر به دلیل کاهش تقاضا از صنعت کلیدی خودرو کاهش یابد.

گزارش‌های متعددی از کاهش تولید خودروسازان به دلیل کمبود دائمی نیمه‌رساناها وجود دارد، وضعیتی که انتظار نمی‌رود به این زودی حل شود.

یک معامله‌گر می‌گوید: تقاضا از بخش خودرو ضعیف است و تا پایان سال 2021 یا حتی در سه‌ماهه اول سال 2022 به همین ترتیب ادامه خواهد داشت.

در همین حال، تولیدکنندگان کویل نورد گرم، قیمت‌های پیشنهادی خود را با استناد به روند قوی ثبت سفارش، ثابت نگه داشتند.

نشریه Fastmarkets شاخص کویل نورد گرم در اروپای شمالی را در روز دوشنبه برابر با 1136 یورو (1349 دلار) در هر تن محاسبه کرد که 2.13 یورو نسبت به روز جمعه کاهش داشت.

این شاخص نسبت به هفته قبل 2.92 یورو افزایش یافته اما در یک ماه اخیر 14.58 یورو در هر تن کاهش یافته است.

نشریه Fastmarkets شاخص کویل نورد گرم در ایتالیا را در روز دوشنبه به میزان 1012 یورو در هر تن محاسبه کرد که 3.50 یورو نسبت به روز جمعه کاهش یافت.

این شاخص همچنین نسبت به هفته قبل 2.50 یورو و نسبت به ماه قبل 34.17 یورو کاهش یافت.

قیمت کویل نورد گرم در شمال اروپا و ایتالیا در هفته منتهی به جمعه 3 سپتامبر در شرایطی که فعالیت تجاری روزافزون بود، تقریباً ثابت بود و خریداران از انجام معاملات خودداری کردند.

فعالیت تجاری در بازار کویل های نورد گرم اروپایی در طول هفته محدود بود، زیرا تولیدکنندگان و خریداران ترجیح می‌دادند از بازار دور بمانند و جهت احتمالی آن را در دوره پس از تعطیلات ارزیابی کنند.

با توجه به کاهش تقاضا از سوی مصرف‌کننده اصلی کویل نورد گرم یعنی صنعت خودرو، خریداران انتظار داشتند قیمت کویل نورد گرم در ماه سپتامبر کاهش یابد.

به گفته منابع مطلع، کمبود دائمی نیمه‌رساناها باعث محدود شدن نرخ تولید در بین خودروسازان شده و تأثیر منفی بر تقاضای فولاد داشته است. در دسترس بودن پیشنهادات وارداتی ارزان و کاهش هزینه‌های مواد اولیه فشار بیشتری را بر بازار فولاد اروپا وارد کرد.

تولیدکنندگان به نوبه خود با استناد به روند مناسب سفارش‌ها حاضر نیستند قیمت کویل نورد گرم خود را کاهش دهند، حتی برخی ادعا می‌کنند که تا سه‌ماهه اول سال 2022 تولیداتشان را به فروش رسانده‌اند.

در هر صورت، تولیدکنندگان امیدوار بودند که اختلافات تعرفه فولاد ایالات متحده و اتحادیه اروپا قبل از 1 نوامبر حل شود. حذف تعرفه‌های بخش 232 ایالات متحده برای مواد اولیه اتحادیه اروپا، راه را برای صادرات کویل نورد گرم کارخانه‌های اروپایی هموار می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *