جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

واردات کویل نورد گرم به اتحادیه اروپا امسال رکورد می‌زند

 اگر سطح واردات ژانویه تا ژوئن حفظ شود، حجم واردات کویل نورد گرم به اروپا امسال به بالاترین حد خود می‌رسد، زیرا کم شدن عرضه داخلی و افزایش قیمت‌ها تقاضای واردات را تقویت کرده است.

به گزارش فولادبان و به نقل از آرگوس؛ بر اساس داده‌های مرکز آمار اتحادیه اروپا (EuroStat) اتحادیه اروپا طی 6 ماهه نخست سال جاری 4.5 میلیون تن کویل نورد گرم وارد کرده است که بزرگترین رقم ثبت شده در شش‌ماهه اول سال‌های اخیر است. بالاترین سطح قبلی 4.22 میلیون تن مربوط به نیمه اول 2018 بود. البته واردات از آوریل تا ژوئن افزایش یافت و در سه‌ماهه اول تنها 1.76 میلیون تن وارد شد.

اگر سرعت واردات ژانویه تا ژوئن در بقیه سال جاری حفظ شود که بر اساس میزان استفاده از سهمیه امکان‌پذیر است، اتحادیه اروپا می‌تواند برای اولین بار بیش از 9 میلیون تن کویل نورد گرم وارد کند که این مهم با وجود مجموعه‌ای از اقدامات برای جلوگیری از واردات رخ خواهد داد. اتحادیه اروپا محدودیت‌هایی را در زمینه واردات فولاد از برزیل، ایران، روسیه، اوکراین، چین و ترکیه در نظر گرفته است.

همچنین زمزمه‌هایی مبنی بر تحقیق در مورد کویل نورد گرم هند وجود دارد، در حالی که عوارض 17.60 یورو در تن برای فولادساز روسی Severstal که بخش عمده‌ای از حجم روسیه را تشکیل می‌دهد، نیز پس از دادخواست انجمن فولاد اروپایی در حال بررسی است. بررسی پرونده Severstal قرار است در ماه اکتبر به پایان برسد که می‌تواند باعث افزایش حجم فروش این شرکت شود. به گفته فعالان بازار، این شرکت اخیراً قیمت پیشنهادی خود را از 1،080 یورو در تن به 970 یورو در تن کاهش داده است.

اقدامات حفاظتی اتحادیه اروپا در زمینه واردات تا حدی جریان‌های تجاری را به نفع کشورهای در حال توسعه که تحت پوشش این اقدامات قرار ندارند، کرده است. به عنوان مثال، کشور مصر که از این سیاست‌های محدودکننده واردات، معاف است در 6 ماه اول امسال   422،335 تن فولاد به اروپا صادر کرده در حالی که در کل سال گذشته 251،934 تن و در سال 2019 هم 131،088 تن صادر کرده بود. در واقع، تنها سالی که مصر کویل نورد گرم بیشتری به اتحادیه اروپا نسبت به شش‌ماهه نخست سال جاری فروخت مربوط به سال 2008، است که محموله‌های آن بالغ بر 654،885 تن بوده است.

نگرانی خریداران در مورد تأمین حجم کافی در اروپا، محرک اصلی جهش واردات بود، زیرا به نظر می‌رسید که تولیدکنندگان اروپایی با باز شدن اقتصادها در پی قرنطینه‌های مربوط به کووید 19، با افزایش تقاضا روبرو هستند. کارخانه‌ها از تحویل خود عقب ماندند و خریداران دریافتند که موجودی آنها به طور فزاینده‌ای تحت تقاضای شدید مصرف‌کنندگان نهایی قرار گرفته است.

با وجود ادعای تولیدکنندگان مبنی بر اینکه آنها تخصیص محدودی دارند و باید مشتریان اصلی خود را در اولویت قرار دهند با کمال تعجب، تحویل داخلی در تمام محصولات در ماه‌های ژانویه تا مارس امسال افزایش یافت. به گزارش یوروفر، تحویل از کارخانه‌های اروپایی در سه‌ماهه اول 1 درصد افزایش یافت.

بنادر فولادی مهم در اروپا به دلیل افزایش واردات و کندتر شدن خروجی‌ها در حال حاضر پر هستند. در 6 ماهه نخست سال جاری، بندر آنتورپ بلژیک پذیرای 4.72 میلیون تن آهن و فولاد بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 39 درصد افزایش یافته است.

یک منبع بندری هم تأیید کرد که برخی کشتی‌ها به صورت پراکنده باید به دلیل کمبود فضا دوباره مسیریابی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors