جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 29 مرداد 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

با رویکرد فعلی بانک مرکزی و گمرک امکان توسعه بازارهای صادراتی وجود ندارد

مسئول خرید گروه صنعتی فولاد یزدگفت: درحال حاضرشرایط بازارهای صادراتی ما خوب است به شرط اینکه گمرک، بانک مرکزی و وزارت صنعت صادرکنندگان را حمایت کنند.

حسین حجتی درگفتگو با پایگاه خبری فولادبان افزود: مهمترین بازارهای هدف مابرای صادرات محصولات فولادی اغلب کشورهای همسایه و منطقه است چون هزینه حمل و نقل کامیونی دراین مناطق ارزانترو به صرفه تر خواهد بود

وی ادامه داد: بسیاری از محصولات ما علاوه بر کشورهای همسایه به دیگر کشورهای جهان از جمله سریلانکا و برخی کشورهای اروپایی هم صادر می شود و امیدواریم بتوانیم به راحتی بازارهای دیگر را هم به عنوان بازار هدف به دست بیاوریم.

مسئول خرید گروه صنعتی فولاد یزد تصریح کرد:درحال حاضر شرایط بازارهای صادراتی ما خوب است به شرط اینکه گمرک، بانک مرکزی و وزارت صنعت صادرکنندگان را حمایت کنند.

حجتی در توضیح حمایت بانک مرکزی از صادرات گفت: در حال حاضر برخی محصولات فولادی مثلا با قیمت 700 دلار به بازارهای هدف فروخته می شوداما بانک مرکزی، قیمت محصول صادراتی را 860 دلار تعیین می کند که این مسئله چندین سال است به یکی از معضلات اصلی صادرکنندگان تبدیل شده است.

وی افزود:با تعیین قیمت در مبادی گمرکات به نوعی تعهد ارزی برای صادرکنندگان ایجاد می شود که ما به التفاوت فروش محصولات با رقم تعیین شده گمرکات یعنی مثلا هر تن 40 دلار باید به سامانه ارزی نیما پرداخته شود.

مسئول خرید گروه صنعتی فولاد یزد تصریح کرد: صادرکنندگان باید طبق ابلاغیه گمرکات ارز صادراتی را به دولت مسترد و اختلاف 40 دلاری را از جیبشان پرداخت کنند که این مابه التفاوت در مبالغ پایین شاید رقم کوچکی باشد اما وقتی به ارقام بزرگ برسد توان پرداخت آن برای صادر کنندگان وجود ندارد.

حجتی ادامه داد: این موضوع اعتراض صادرکنندگان را موجب شده اما متاسفانه گمرک چندین سال است به این اعتراضات توجهی ندارد و امیدواریم در دولت جدید مشکلات ارزی و صادراتی مرتفع شود و فعالیت های صادراتی توسعه یابد.

 

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors