Please use a valid API Key تناقض قیمت صادراتی و قیمت خرید مواد اولیه/با این وضعیت سرمایه گذاری نخواهد شد - فولادبان Please use a valid API Key

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

تناقض قیمت صادراتی و قیمت خرید مواد اولیه/با این وضعیت سرمایه گذاری نخواهد شد

عضو خانه معدن ایران و تولیدکننده مواد معدنی گفت: تعیین قیمت محصولات فولادی از سنگ آهن ، آهن اسفنجی تا فولاد باید قیمتهای آزاد و جهانی باشد و قیمت گذاری دستوری مانع از ورود سرمایه گذاران به بخش معدن واضمحلال چرخه تولید در کشور خواهد شد. 

فرزانه معصومی در گفتگو با پایگاه خبری فولادبان افزود:اگر آهن اسفنجی در بازارهای جهانی با قیمت های جهانی معامله می شود باید با همین قیمت هم در کشورخرید و فروش شود اما اگراین محصول براساس رانتهای از پیش تعیین شده در بازار داخل یا بورس کالا قیمت گذاری می شود و سپس در چرخه معاملات به فروش می رسد این روش موجب کاهش قیمت در معاملات داخلی ، تضعیف تولید و اضمحلال چرخه تولید در کشور خواهد شد.

این عضو خانه معدن تصریح کرد: اگر شرکت ذوب آهن ایران محصولات خود را با قیمتهای جهانی به کشورعمان می فروشد باید مواد اولیه تولیدی خود و سنگ آهن را از تولیدکنندگان داخلی با قیمت جهانی بخرد تا تعادل در زنجیره برهم نخورد

معصومی افزود:این عدم تعادل موجب می شود تمام زنجیره های قبل ازآن ازحیض انتفاع ساقط شوند و از بین بروند در حالیکه ایجاد توازن و تعادل زمینه ساز توسعه پایدار در صنعت و تولید خواهد شد.

وی با طرح این سوال که چرا تولید در کشور ما رونق نمی گیرد، به فولادبان گفت: بیش از 10 سال است که شعارهای سال مقام معظم رهبری تولید است اما این شعارها هیچ سالی محقق نشده و تولید نتوانسته به رشد و توسعه نهایی خود برسد که شاید دلیل آن این است که تولید با بخشنامه ها و مصوبه های متعدد دولتی سرکوب می شود.

این تولیدکننده و فعال صنایع معدنی تاکید کرد: تعیین قیمت محصولات فولادی از سنگ آهن ، آهن اسفنجی تا فولاد باید قیمتهای آزاد و جهانی باشد زیرا قیمت مصوب برای آهن اسفنجی و فولاد مانع از ورود سرمایه گذاران به بخش معدن می شود.

معصومی افزود: قیمتهای از پیش تعیین شده دولتی جذابیتی برای سرمایه گذاران ندارد و این امر موضوعی فراگیر در تمام صنایع از صنایع غذایی تا صنایع معدنی شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors