پیش بینی افزایش 5 درصدی محصولات فولادی همزمان با قطعی برق

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور پیش بینی کرد با قطعی برق و کاهش تولید ، محصولات فولادی با افزایش قیمتی حدود 5 درصد مواجه خواهند شد.
رضا شهرستانی

رضا شهرستانی جیزه در گفتگو با پایگاه خبری فولادبان افزود: اتصال مجدد برق و انرژی برای صنایع فولادی تنها راه جلوگیری از افزایش قیمت محصولات این صنعت است.

وی تصریح کرد: با اختلالی که در برقرسانی به واحدهای صنعتی پیش آمده ، تولید محصولات فولادی کاهش یافته است و بسیاری از تولیدکنندگان از فروش محصولاتشان منصرف شده اند.

عضوهیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد کشورگفت: تولیدکنندگان محصولات فولادی بویژه در صنایع پایین دستی به علت افزایشی بودن قیمت ها، از عرضه محصولاتشان در بورس کالا خودداری کرده اند.

شهرستانی ادامه داد: در بازار آهن هم کمبود شمش و هم کمبود میلگرد احساس می شود لذا نوردکارانی که هفته قبل میلگردشان را عرضه کرده اند قبل از اینکه روی تابلو برود محصولاتشان را از بورس کالا بیرون کشیدند که این نشانه اثرگذاری قطعی برق بر روی قیمتهاست.

وی درباره میزان افزایش قیمت محصولات فولادی گفت : بنظر می رسد علاوه بر کاهش تولید بر اثر قطعی برق فاکتورهای دیگری هم موجب افزایش قیمت محصولات فولادی خواهد شد،محصولات فولادی با افزایش قیمتی حدود  5 درصد مواجه خواهند شد یعنی اگر میلکرد 15 تومان بود قیمت  16 هزار تومان معقول به نظر می رسد.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *