Please use a valid API Key انحصار فولادی ها تکمیل تر شد - فولادبان Please use a valid API Key

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

انحصار فولادی ها تکمیل تر شد

معاون قضایی دادستان کل کشورگفت: ترکیب هیات مدیره بورس کالا را کسانی تشکیل داده اند که بعنوان سهامداران اصلی بورس هستند، سهامدارانی که محصولات خود را با مهندسی عرضه به بورس کالا می آورند  و این شرایط تا زمانی که انحصار هست قابلیت اصلاح ندارد.

سعید عمرانی در گفتگو با پایگاه خبری فولادبان درباره تغییر اعضای هیات مدیره بورس کالا افزود: ما اسم طرف را رستم گذاشتیم اما نمی توانیم صدایش کنیم، با این تفاسیر بورس کالا نماینده همه زنجیره فولاد نیست.

وی تصریح کرد: ترکیب هیات مدیره بورس کالا را کسانی تشکیل داده اند که بعنوان سهامداران اصلی بورس هستند، سهامدارانی که با مهندسی عرضه ، محصولات را به بورس کالا می آورند. گمان من این است که عرضه ها در بورس کالا روند واقعی و طبیعی ندارد.

معاون قضایی دادستان کل کشور ادامه داد: اگر عملکرد بورس کالا با دستگاه قضا مشابه سازی شود می توان گفت شاکی و قاضی یکی است و این شرایط تا زمانی که انحصار هست قابلیت اصلاح ندارد.

عمرانی با انتقاد شدید از وجود بورس انحصاری کالا در تهران گفت : چرا ما باید یک بورس کالا داشته باشیم ما چندین شرکت فولادی معظم در چهار گوشه ایران داریم شرکت بزرگ فولاد خوزستان ، شرکت فولاد ایلام ، آذربایجان و اصفهان، هریک پتانسیل ایجاد یک بورس منطقه ای را دارد.

وی افزود: بورس کالا باید بیطرفانه فعالیت کند ، تمام بورس های دنیا مسئول  کشف قیمت هستند اما بورس در کشور ما کارهایی دیگری انجام می دهد.

معاون قضایی دادستان کل کشور تصریح کرد: بورس کالا در کشور ما عرضه را مدیریت می کند؛ قیمت را مدیریت می کند و حتی قیمتی بیش از قیمت کف بازار برای محصولات فولادی تعیین می کند ، من خبر دارم در بسیاری از مواقع قیمت بازار کف بنگاه از بورس کالا ارزانتراست.

عمرانی تاکید کرد: نوعی بیماری در صنعت فولاد وجود دارد که اگر این بیماری در این صنعت درمان نشود زنجیره فولاد هم به آن مبتلا خواهد شد و همه فعالان و تولید کنندگان را گرفتار خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors