شرکت استرالیایی Fortescue اولین سنگ‌آهن سبز را تولید کرد

 شرکت استرالیایی Fortescue اولین سنگ‌آهن سبز را تولید کرد که بخشی از هدف خنثی‌سازی کربن است.
سنگ آهن سبز

به گزارش فولادبان و به نقل از سایت خبری Mining، شرکت Fortescue روز سه‌شنبه اعلام کرد که در آزمایشات هم آهن سبز و هم سیمان سبز تولید کرده است که بخشی از هدف این شرکت معدنی برای حضور در بازار انرژی‌های تجدیدپذیر است و این امر باعث می‌شود تا سال 2030 به خنثی شدن کربن برسد.

این شرکت که چهارمین تولیدکننده سنگ‌آهن در جهان است، همچنین از باتری، آمونیاک سبز و هیدروژن سبز در طول عملیات استخراج سنگ‌آهن، از جمله در کار با لوکوموتیوها و تأمین سکوهای حفاری و کامیون‌های حمل‌ونقل استفاده کرد.

این شرکت معدنی استرالیا خبر داد که بدون استفاده از زغال کک و در دمای پایین، سنگ‌آهن با خلوص بالای 97 درصد تولید کرده است.

شرکت Fortescue خاطرنشان کرد: این فن‌آوری همچنان باید در مقیاس بالاتر آزمایش شود و ازنظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه باشد. این شرکت آزمایش‌هایی را نیز برای استفاده از زباله‌های این فرآیند آهن سبز برای تولید سیمانی که دارای اثر کربن کمتری است آغاز کرده است.

الیزابت گینس مدیر اجرایی Fortescue گفت این شرکت به‌سرعت در حال تبدیل‌شدن از یک مصرف‌کننده عمده سوخت فسیلی به یک صادرکننده برتر انرژی پاک و تجدیدپذیر است.

اندرو فارست، بنیانگذار و سهامدار عمده Fortescue پیش‌بینی کرده بود که تبدیل جهان به انرژی و محصولات سبز به‌سرعت رخ خواهد داد. وی پیش‌بینی کرده بود که هیدروژن تولیدشده از انرژی‌های تجدیدپذیر در دهه 2030 ازنظر تجاری قابل استفاده باشد. اعلامیه امروز Fortescue نشان می‌دهد که این چشم‌اندازها باید بازبینی شوند.

گینس گفت: ما این فرضیه را که 100درصد انرژی سبز تجدید پذیر، هیدروژن، آمونیاک و پتانسیل تولید صنعتی برای محصولاتی مانند سیمان سبز، کود سبز، آهن سبز و فولاد برای تأمین کامل نیاز جهان وجود دارد، آزمایش و فرضیه خود را تأیید کرده‌ایم.

شرکت Fortescue گفته که همچنان به هدف خود برای خنثی کردن کربن تا سال 2030 متعهد است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *