جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 15 تیر 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تعیین مالیات باید براساس معاملات باشد نه تراکنشهای بانکی

رئیس اتحادیه آهن‌فروشان استان یزد گفت: اگرمالیات آهن فروشان براساس تراکنش های بانکی تعیین شود قطعا منجر به تعطیلی  واحدهای صنفی خواهد شد.

تعیین مالیات باید براساس معاملات باشد نه تراکنشهای بانکی اخبار مالیات آهن فروشان

محمد صادق مدرسی در گفتگو با پایگه خبری فولادبان افزود: تعیین نرخ مالیاتی اگر بر مبنای کارکرد بانکی و گردش حساب باشد ، کار درستی نیست زیرا هر پولی که وارد حساب بانکی می شود لزوما فروش و درآمد نیست. بسیاری از این حجم پول ممکن است قرضی باشد و یا ضرر باشد و یا اینکه ممکن است خریداری محصول خود را خریده ولی مجدد جنس و کالا را برگردانده و پول به صاحب اصلی عودت داده شده است.

وی ادامه داد: انواع معاملات در بازار تنوع زیادی دارد و اگر مبنای مالیات بر اساس گردشهای مالی و تراکنشها باشد قطعا ناعادلانه و نابجاست.

رئیس اتحادیه آهن‌فروشان استان یزد تصریح کرد: اگرمالیات آهن فروشان براساس خرید وفروش باشد ومالیات برمبنای فاکتور تعیین شود جای گله ای برای آهن فروشان باقی نمی ماند، اما اگر به هر نحوی اداره دارایی بخواهد دفاترآهن فروشان را رد کند و بر مبنای علی الراس ممیز مالیاتی تشخیص دهد واقعا در حق آهن فروشان ظلم است .

مدرسی افزود: تعیین مالیات علی الراس موجب ضررهای هنگفت به آهن فروشان و ترک صنف و ورشکستگی انان خواهد شد و دیگر زندگی آهن فروش نخواهد چرخید، اگر قرار است تولید خوبی داشته باشیم باید توزیع خوبی هم داشته باشیم تولید بدون توزیع اصلا امکان ندارد.

وی تاکید کرد : در حال حاضر درامد اکثر مردم و بسیاری از آهن فروشان بسیار بسیار کم و ارقام مالیاتی برای آنها ارقام بالایی تعیین شده است که باید دولت برای کمک به اصناف و کسبه به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشد.

این فعال  صنفی تصریح کرد: تجارب بازاریان و کسبه باید چراغ راه قانون باشد، در حال حاضر فقط  کسانی که از دور نظاره گر بازار هستند تعیین کننده قوانین شده اند و همین علت اصلی تداخل قوانین و بی توجهی به شرایط بازار شده است. اگر چنین روشی ادامه یابد حال مصرف کننده ، حال بازاری و کسبه  و حتی حال توزیع کننده و تولید کننده خوب نخواهد شد و بازار همچنان بی ثبات خواهد ماند.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors