قیمت فولاد در آمریکا به بالاترین سطح تاریخ رسید

بعد از نگرانی بیشتر فعالان بازار فولاد در آمریکا مبنی بر اینکه ممکن است کمبود فولاد در بازار برای مابقی سال 2021 ادامه داشته باشد، قیمت کویل نورد گرم در ایالات متحده به بالاترین سطح خود رسید.

به گزارش فولادبان و به نقل از متال بولتن، شاخص کویل نورد گرم در ایالات متحده در روز سه‌شنبه 29 ژوئن به 1719.60 دلار در هر تن رسید که 1.46 درصد افزایش نسبت به قیمت روز دوشنبه و 1.18 درصد افزایش نسبت به هفته قبل داشت.

فعالان بازار گفتند که تعداد کمی از کارخانه‌ها فروش نقدی دارند. در حالی که تقاضای مصرف‌کنندگان نهایی برای کویل نورد گرم اغلب ثابت است اما قطع تولید و تعمیرات برخی کارخانه‌های فولاد بزرگ ایالات متحده و کاهش واردات، سبب افزایش قیمت شده است.

زمان تحویل کویل نورد گرم برای کسانی که خوش‌شانس باشند هشت تا 10 هفته برآورد شده است.

فعالان بازار گفتند که ممکن است تقاضای ورق فولادی مربوط به خودرو تا پایان سال 2021 قوی باشد و میزان تناژ موجود در بازار را بیشتر سرکوب کند. اگرچه برنامه‌ریزی‌شده است ظرفیت اضافی ساخت فولاد در چندین سایت آمریکای شمالی آغاز شود، توزیع‌کنندگان گفتند که آنها اطمینان ندارند که این مسئله بتواند رشد قیمت فولاد را متوقف کند. برخی از خریداران گفتند که بهترین چیزی که می‌توانند امیدوار باشند تثبیت این شرایط در سه‌ماهه چهارم است.

یک توزیع‌کننده در سواحل شرقی گفت: من معتقدم که کارخانه‌های داخلی قبل از پایین آوردن قیمت، ظرفیت‌ها را کاهش می‌دهند. کمبود مواد خارجی باعث می‌شود کسری بازار در جای خود باقی بماند. ما مشتری‌های زیادی داریم که به آنها فشار می‌آوریم. ما سفارشات زیادی را مشاهده کرده‌ایم که به دلیل قیمت بالا حجم آنها کم شده است. مشتریانی که خریدهای ماهانه می‌کنند، به دلیل عدم توانایی در پرداخت پول در این سطح قیمت، سفارشات بسیار کمتری می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *