کاهش قیمت شمش و تختال صادراتی ایران

قیمت شمش صادراتی از ایران به دلیل عدم تقاضای مناطق عمده مصرف‌کننده از جمله آسیا و خاورمیانه در هفته منتهی به چهارشنبه 30 ژوئن کاهش یافت.
شمش فولاد

در همین زمینه یک بازرگان به Fastmarkets گفت: یک محموله شمش ایرانی توسط یک معامله‌گر با قیمت 610 دلار در هر تن فوب به شرق آسیا فروخته شد. در حال حاضر با توجه به نرخ حمل‌ونقل، سطح عملیاتیبرای محموله‌های شمش ایرانی (برای فروش به تاجر) 600 دلار به پاییناست.

هزینه حمل‌ونقل از جنوب ایران به چین 55 تا 60 دلار به ازای هر تن است.

با این وجود، کارخانه‌های ایرانی در حال آزمایش بازار با قیمت‌های بالاتر همچون 620 دلار به ازای هر تن در بندرهای جنوبی هستند.

اطلاعاتی در مورد فروش فولاد سیرجان در بازار وجود داشت که 20000 تن شمش را با قیمت 610 دلار در هر تن فوب فروخت و همچنین فولاد خراسان هم شمش خود را با قیمت 612 دلار در هر تن فوب فروخت.

اما برخی از فعالان بازار شک داشتند که معاملات در این سطح به پایانرسیده است و گفته‌اند که فقط تناژهای کوچک با این قیمت‌ها قابل فروش است.

یک بازرگان هم گفت: اطلاعات من این است که بالاترین پیشنهاددریافت شده توسط فولاد خراسان 570 دلار به ازای هر تن فوب بود.

تاجر دیگری در پاسخ به این سؤال که آیا این محموله‌ها می‌توانند در منطقه شورای همکاری خلیج فارس قابل تجارت باشند، گفت: سطح 610 تا 612 دلار به ازای هر تن هنوز هم 10 تا 15 دلار بالاتر از سطح عملیاتیاست.

ارزیابی هفتگی Fastmarkets برای شمش فولاد صادراتی ایران در تاریخ 30 ژوئن 600 تا 612 دلار در هر تن بود، در حالی که هفته قبل 602تا 635 دلار در هر تن بود.

در بخش فولاد تختال، هیچ فروش تازه‌ای توسط کارخانه‌های ایرانی انجام نشده است.

آخرین سطح فروش توسط فولاد خوزستان 748 دلار در هر تن فوب در اوایلماه ژوئن بود.

فولاد مبارکه و شرکت تابعه آن، فولاد هرمزگان، آخرین معامله خود را در اواسط ژوئن با قیمت 800 دلار در هر تن فوب انجام دادند. قیمت‌ها به دلیل تناژهای مختلف و کیفیت مواد فروخته شده متفاوت بود.

فولاد خوزستان در اواخر هفته گذشته مناقصه جدیدی را افتتاح کرد که بایدروز سه‌شنبه نهایی می‌شد؛ اما یک منبع مطلع گفت که تا آن تاریخ به تأییدنرسیده است.

ارزیابی هفتگی Fastmarkets برای تختال صادراتی ایران در تاریخ 30 ژوئن 730 تا 770 دلار به ازای هر تن بود در حالی که هفته گذشته 748 تا 800 دلار به ازای هر تن بود.

منابع آسیایی گزارش کردند که تختال ایرانی توسط بازرگانان 830 دلار به ازای هر تن در جنوب شرقی آسیا فروش می‌رود.

مشتریان در تایلند پیشنهادات خود را با قیمت 780 دلار به ازای هر تن ارائه دادند.

مشتریان در تایلند و اندونزی گزارش کردند که تأخیر زیادی در تحویلتختال از ایران مشاهده شده است.

یک بازرگان هم گفت: این مسئله به دلیل کمبود کشتی و هزینه بسیاربالای حمل‌ونقل است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *