با تغییرات دائم قوانین نمی توان بازاریابی کرد

معاون فروش فولاد مبارکه اصفهان گفت: سیاست سه ماهه ازادسازی صادرات وزارت صنعت در شرایط حاضر راهبرد درستی است که با برنامه ریزی در این می توان پاسخگوی مشتریان بود.

طهمورث جوانبخت درگفتگو با فولادبان با اشاره به سیاست آزادسازی صاردات محصولات فولادی افزود: صادرات به یک برنامه ریزی بلندمدت نیازدارد وبرای جلب مشتری نمی توان یک روز به بازار عرضه داشت و روز دیگر عرضه نکرد، به دست آوردن مشتری آسان نیست اول باید مشتری را جذب و سپس آن را حفظ کرد،مشتری باید از عرضه دائمی محصولات مطمئن باشد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر وزارت صنعت اعلام کرده تولید کنندگان می توانند تا سه ماه آینده با رعایت کف عرضه در بورس کالا ، محصولات فولادی خودرا صادر کنند و اگر کف عرضه رعایت نشد جلوی صادرات گرفته خواهد شد.

معاون فروش فولاد مبارکه اصفهان گفت: این سیاست بنظر می رسد راهبرد درستی با مدت زمان مشخص است و می توان دستکم برای یک دوره سه ماهه برنامه ریزی کرد تا تولیدات فولادسازان دراین مدت به دست مشتریان برسد.

جوانبخت درباره آزادسازی واردات ورق فولادی هم تصریح کرد: واردات ورق فولادی پیش از این هم با توجه به اینکه برخی گرید ها در کشور تولید نمی شود باید انجام می شد؛ البته در بسیاری از گریدها کشور خودکفا است و نیازی به واردات نداریم.

وی افزود:هم اکنون مصرف ظاهری ما 9 میلیون تن است که حدود 5/6 میلیون تن را فولاد مبارکه و 5/2 میلیون تن را مابقی فولادسازان تولید می کنند که به جرات باید گفت مصرف و تولید ورق فولادی کشور با یکدیگر برابر و یکسان است .

معاون فروش فولاد مبارکه اصفهان ادامه داد: وقتی قوانینی در بازار محصولات فولادی ابلاغ و اجرا می شود تعادل بازار برهم می خورد وتقاضا افزایش پیدا می کند، اگر وزارت صمت پای خود را از قیمت گذاری بیرون بگذارد و به شرکتهای بزرگ فولادساز اجازه دهد با مشتریان خود تعامل داشته باشد ، بازار به ثبات خواهد رسید.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *