جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 20 اردیبهشت 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

باز شدن قفل صف‌های فروش با خبر تغییر دامنه نوسان بورس

با خبر تغییر مجدد دامنه نوسان بورس و جمع شدن صف‌های فروش، بازار یک نفس دوباره گرفت و رشد کرد.

به گزارش فولادبان؛ خبر شب گذشته از جلسه هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر تغییر دوباره دامنه نوسان به 5- تا 5+ و تغییر حجم مبنا باعث شد تا صف فروش بسیاری از سهم‌های بازار خیلی زود جمع شود و دوباره رنگ سبز در بازار دیده شود. علاوه بر این، رشد نرخ‌ها در بازارهای جهانی هم روی بازار چندان بی‌اثر نبود چراکه با رسیدن نرخ مس به بالاترین سطح خود در طی چند سال اخیر یعنی 10 هزار و 700 دلار باعث شد تا سهام «فملی» رشد بسیار خوبی داشته باشد.

حال که بازار باز هم با شنیدن خبر تغییر دامنه نوسان یک جو مثبت دارد، شاخص کل با رشد همراه شد و در حالی که دقایق آغازین معاملات را با سقوط پشت سر گذاشت، در ادامه معاملات، با جمع شدن صف‌های فروش جمع شد و رشد کرد و تا انتهای معاملات با 5 هزار و 572 واحد رشد، به یک میلیون و 157 هزار و 469 واحدی رسید.

شاخص کل هم‌وزن اما جریان دیگری را پیش گرفته بود چراکه از ابتدای معاملات که روی شیب نزولی قرار گرفت، به همان روش ادامه داد و تا انتهای معاملات رشد نکرد که نشان می‌دهد فعلا سهم‌های کوچک بازار چندان مورد اقبال قرار نمی‌گیرند. این شاخص تا انتهای معاملات 2 هزار و 329 واحد افت کرد و به 418 هزار و 488 واحد رسید و در این میان، شاخص فلزات اساسی با درخشش سهم‌های فولادی و مس به واسطه رشد نرخ کامودیتی‌ها رشد خوبی را داشت. امروز این شاخص 24 هزار و 425 واحد افزایش یافت و رقم 886 هزار و 186 واحد را نشان داد.

در معاملات روز جاری، نمادهای «خودرو»، «شپنا»، «فملی»، «خساپا»، «اپال»، «شستا» و «فولاد» بیشترین تراکنش را داشتند و نمادهای «فملی»، «فولاد»، «شستا»، «وغدیر»، «فارس» و «فخوز» بیشترین تأثیر مثبت و نماد «رمپنا» تأثیر منفی روی روند حرکتی شاخص کل داشتند.

در میان نمادهای فولادی بازار، رنگ‌های سبز و قرمز دیده می‌شد، اما نمادهای «فخوز» و «فولاد» دو نماد سبزپوشی بودند که تأثیر خاصی روی شاخص کل گذاشتند، اما دیگر نمادهای فولادی با ضرر همراه بودند. در گروه کانه‌های فلزی، دو نماد «کچاد» و «کگل» با رشد اندک خود سبزپوش شدند و در بازار فرابورس هم نماد «ذوب» نزدیک به 5 درصد رشد کرد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors