جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 22 فروردین 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

مصرف فولاد با نرخ GDP افزایش می‌یابد/ پیش‌بینی رشد 1.5 درصدی اقتصاد ایران در سال 1400

معاون فروش فولاد مبارکه اصفهان با اشاره به اینکه بانک جهانی رشد 1.5 درصدی را برای اقتصاد ایران در سال جدید پیش‌بینی کرده است، تصریح کرد: مصرف فولاد با نرخ GDP ارتباط مستقیم دارد بنابراین امسال مصرف فولاد نسبت به سال 1399 افزایش می‌یابد.

طهمورث جوانبخت در گفتگو با فولادبان در رابطه با تحولات پیش روی بازار فولاد کشور گفت: قبل از اینکه درباره بازار فولاد فولاد کشور در سال 1400 صحبت کنیم، بهتر است نیم‌نگاهی به شرایط بازار جهانی و تحولات این صنعت در دنیا داشته باشیم چراکه در حال حاضر صنعت فولاد همانند سایر صنایع متأثر از شیوع ویروس کرونا بوده و در مقابل این بحران به سرعت واکنش نشان می‌دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: هم شرکت‌های فولادساز و هم مشتریان صنعت فولاد سلامت و ایمنی کارکنان خود و سایر مردم را در اولویت قرار داده و تمیداتی در این خصوص اتخاذ نموده‌اند تا کمترین آسیب را داشته باشند که به این ترتیب، تقاضای جهانی فولاد همانند بحران مالی سال‌های 2008 و 2009 از این واقعه تأثیر گرفته و بر اساس داده‌های صندوق بین‌المللی پول، GDP کل دنیا در سال 2020 منفی شده لیکن انتظار می‌رود با شیوع واکسیاسیون در کشورها و همه‌گیر شدن آن، این روند در سال 2021 بهبود یافته و GDP را از رشد منفی به رشد مثبت برگرداند.

معاون فروش فولاد مبارکه اصفهان با اشاره به اینکه صنعت فولاد در ماه‌های آتی به فرصت‌های پیش رو در دوران پساکرونا امیدوار است، درباره این صنعت در کشور تأکید کرد: بانک جهانی بهبود شاخص‌های کلان اقتصاد ایران را در سال جدید و سال‌های آتی پیش‌بینی کرده است و بر اساس پیش‌بینی این نهاد بین‌المللی، اقتصاد ایران در سال 1400 از رکود خارج شده و رشد مثبت 1.5 درصدی را در سال میلادی آتی (2022 – 2021) به خود خواهد دید.

جوانبخت ادامه داد: بر این اساس و به واسطه ارتباط مستقیم مصرف فولاد با نرخ GDP می‌توان رشد تقاضای فولاد را در سال جاری انتظار داشت و بر اساس مطالعات انجام شده از حوزه‌های مصرف فولاد و در نظر گرفتن شاخص‌های تأثیرگذار بر آن، تقاضای محصولات نهایی فولادی را حدود 18 میلیون تن و تقاضای محصولات فولادی تخت را نزدیک به 9 میلیون تن می‌توان برآورد کرد.

وی درباره فعالیت کارخانه‌های فولادی کشور تصریح کرد: در این راستا، همه شرکت‌های تولیدی در زنجیره فولاد کشور باید با افزایش بهره‌وری خطوط تولید و تکمیل طرح‌های توسعه‌ای خود، آمادگی افزایش تولید و پاسخ‌گویی حداکثری به نیاز بازار داخلی کشور همچنین حضور در بازار جهانی و استفاده از فرصت‌های صادراتی را داشته باشند.

معاون فروش فولاد مبارکه اصفهان با تأکید بر اینکه شرکت فولاد مبارکه استراتژی خود را در دو حوزه دنبال می‌کند، گفت: حوزه اول، افزایش تولید خطوط فعلی با افزایش بهره‌وری تجهزیات و نیروی انسانی خود و حوزه دوم، پیگیری طرح‌های توسعه ظرفیت است که مهم‌ترین آن، طرح توسعه نورد گرم شماره 2 است.

جوانبخت در پایان افزود: در این راستا در برنامه تولید و فروش محصولات برای سال 1400، رشد 3 درصدی نسبت به عملکرد سال 1399 پیش‌بینی گردیده است که امید است با اتکا به الطاف الهی و تلاش همه کارکنان شرکت بتوانیم آن را محقق کنیم.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors