تقاضای روزافزون چینی‌ها قیمت قراضه فولاد را بالا برد

خریداران قراضه آهنی چینی در حال بررسی پیشنهادات بالاتر برای قراضه سنگین وارداتی هستند، زیرا کارخانه‌های تولید فولاد در شرق و شمال شرق چین به دنبال خرید مقادیر بیشتری در هفته‌های آینده هستند.

به گزارش فولادبان به نقل از متال بولتن، یک تاجر در چین به Fastmarkets گفت: خریداران در شمال شرقی چین می‌توانند قیمت 485 تا 500 دلار به ازای هر تن cfr چین را پیشنهاد دهند.

یک منبع خریدار در یک کارخانه فولاد مستقر در جنوب چین هم بیان کرد که او مایل است مقادیر کمی از محموله‌های قراضه فولاد را با قیمت 480 تا 500 دلار به ازای هر تن cfr چین خریداری کند.

سایر خریداران در شرق چین پیشنهادات خود را با قیمت 470 دلار به ازای هر تن cfr حفظ کردند، در حالی که خریداران در شمال شرقی چین با قیمت 480 تا 490 دلار به ازای هر تن پیشنهادات قیمتی بالاتری داده‌اند. حتی پیشنهادهایی از سوی بازرگانان با قیمت 495 دلار به ازای هر تن cfr چین شنیده شده است.

پیشنهادات با قیمت 500 تا 505 دلار برای هر تن cfr چین هم در بازار باقی مانده است، در حالی که فروشندگان ژاپنی و کره جنوبی تمایلی به اعطای تخفیف ندارند.

یک فروشنده چینی هم گفت: من انتظار دارم فضای مثبت برای بقیه ماه آوریل و ماه مه ادامه داشته باشد، بنابراین منتظر فروش خواهم ماند.

ارزیابی قیمت Fastmarkets برای قراضه فولاد وارداتی به چین در روز 9 آوریل 475 تا 480 دلار به ازای هر تن بود.

بالاتر بودن قیمت‌های داخلی قراضه در چین از صعود قیمت‌ها در بازارهای وارداتی حمایت کرده است.

برخی از کارخانه‌های فولادسازی چین به دلیل موجودی کم و نرخ بالای تولید فولاد، قیمت خرید قراضه داخلی را افزایش داده‌اند.

یک بازرگان در شرق چین در این مورد عنوان کرد: قیمت قراضه داخلی ممکن است هفته آینده بیشتر افزایش یابد زیرا کارخانه‌ها تقاضای زیادی دارند و آوریل ماه اوج تولید فولاد است.

ارزیابی Fastmarkets برای قیمت قراضه فولادی در بازار چین تحویل درب کارخانه در 9 آوریل 3،290 تا 3،470 یوان (502 تا 530 دلار) به ازای هر تن بود که نسبت به هفته قبل با افزایش 80 یوانی در هر تن مواجه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *