سقوط 2 هزار واحدی شاخص کل در انتهای معاملات

امروز با شدت گرفتن عرضه‌ها در بازار سرمایه، شاخص کل این بازار بیش از 2 هزار واحد سقوط کرد.

به گزارش فولادبان؛ در حالی که روز گذشته بازار سرمایه یک روز سبز را پشت سر گذاشت، امروز پس از گذشتن از دقایق ابتدایی، با افزایش عرضه‌ها شاخص کل رو به سقوط پیش رفت و تالار شیشه‌ای باز هم نمایی قرمز پیدا کرد. نماگر اصلی بورس امروز سقوط 2 هزار و 704 واحدی را تجربه کرد و روی یک میلیون و 306 هزار و 856 واحدی آرام گرفت.

به گفته کارشناسان بازار سرمایه، هنوز سایه بی اعتمادی روی بازار سرمایه سنگینی می‌کند؛ به طوری که سرمایه‌گذاران این بازار با کوچکترین چراغ سبزی در بورس به دنبال این هستند تا سهام خود را بفروشند و با سود اندک هم که شده از بازار خارج شوند. البته، بازگشایی «شستا» با سود 7 درصد باعث شد تا از ریزش سهمگین امروز شاخص جلوگیری شود.

با این وجود، شاخص هم‌وزن که در طول معاملات روز جاری روندی کجدار و مریز داشت، عملکردی مثبت از خود به جای گذاشت و امروز با رشد 710 واحدی، خود را به 442 هزار و 545 واحد رساند، اما شاخص فلزات اساسی هم مانند شاخص کل با افزایش فشار فروش امروز افت 12 هزار و 34 واحدی را تجربه کرد و در ارتفاع 976 هزار و 521 واحدی ایستاد.

در معاملات روز جاری، نمادهای «ثبهساز»، «خساپا»، «اپال»، «شستا»، «شتران»، «خودرو» و «خگستر» فهرست پرتراکنش‌ترین‌های بازار را تشکیل دادند و در این میان، نمادهای «شستا» و «رمپنا» بیشترین تأثیر مثبت و نمادهای «فولاد»، «فملی»، «فارس»، «شپنا» و «کچاد» نیز بیشترین تأثیر منفی را روی روند حرکت شاخص کل داشتند.

امروز، معدود نمادهای فولادی در بازار بودند که قیمت سهام آن‌ها افزایش داشته باشد و از میان آن‌ها فقط می‌توان به «فولاژ» و «فسازان» اشاره کرد. با این حال، نمادهای «فولاد»، «کاوه»، «فخوز» و «فجر» بیشترین افت قیمت را تجربه کردند. در گروه کانه‌ فلزی نیز «کچاد» افت قیمت شدیدی را تجربه کرد و نماد «ارفع» هم در فرابورس کاهش قیمت چشمگیری داشت.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *