جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 08 فروردین 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

حمایت اندیشکده آمریکایی از تعرفه‌های فولاد

 اندیشکده آمریکایی Economic Policy Institute (EPI) در گزارشی که در 24 مارس منتشر شد اعلام کرد تعرفه‌های بخش 232 ایالات متحده برای فولاد مؤثر بوده و هیچ تأثیر معناداری بر روی قیمت محصولات مصرف‌کننده فولاد نداشته است.

به گزارش فولادبان Economic Policy Institute تاکید کرده که این تعرفه‌ها باید همچنان ادامه داشته باشد تا زمانی که یک راه‌حل چندجانبه بین‌المللی برای رسیدگی به ظرفیت مازاد فولاد جهانی پیدا شود.

EPI که یک اتاق فکر غیرانتفاعی و غیرحزبی مستقر در واشنگتن است و تحقیقات اقتصادی انجام می‌دهد و تأثیر اقتصادی سیاست‌ها و پیشنهادها را تحلیل می‌کند، تعرفه‌های بخش 232 صادر شده توسط دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین در مارس 2018 و تأثیر آن را بررسی کرده و اذعان کرده که این اقدام هم بر تولیدکنندگان داخلی و هم بر مصرف‌کنندگان فولاد تاثیر داشته است.

رابرت اسکات، مدیر تحقیقات تجارت و سیاست‌های تولید EPI و یکی از نویسندگان گزارش، در این باره گفت: ما دریافتیم که محدودیت‌های واردات باعث صرفه‌جویی در مشاغل داخلی می‌شود و منجر به سرمایه‌گذاری قابل توجه داخلی می‌شود.

EPI در یک کنفرانس مطبوعاتی مجازی در 24 مارس گزارش داد، به دنبال اجرای بخش 232 و قبل از رکود جهانی 2020 ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا، تولید فولاد ایالات متحده، اشتغال، سرمایه‌گذاری و عملکرد مالی بهبود یافته است.

بر اساس این گزارش، به طور خاص، تولیدکنندگان فولاد ایالات متحده اعلام کردند قصد دارند بیش از 15.7 میلیارد دلار در تأسیسات فولادی جدید یا به روز شده سرمایه‌گذاری کنند. علاوه بر این بیش از 5.9 میلیارد دلار توسط 9 شرکت در کارخانه‌های سرمایه‌گذاری به عنوان بخشی از بازسازی صنعت برای افزایش کارایی و حفظ مشاغل اضافی سرمایه‌گذاری شده است.

EPI خاطرنشان کرد که تعرفه‌های 25 درصدی فولاد در جلوگیری از واردات ایالات متحده نیز مؤثر بوده است. این موسسه افزوده است واردات فولاد ایالات متحده در سال 2019 بالغ بر 29 درصد کاهش یافت و سهم واردات از بازار ایالات متحده به 26 درصد کل فولاد مصرفی در این کشور رسید در حالی که در سال 2017 در سطح 35 درصد قرار داشت.

EPI با نگاهی به تأثیر تعرفه واردات فولاد بر بر مصرف‌کنندگان پایین‌دست فولاد، عنوان کرده که تجزیه و تحلیل اقتصادی نشان می‌دهد تغییرات قیمت در محصولات اساسی فولاد از نظر آماری صفر یا از نظر اقتصادی تأثیرات ناچیزی بر قیمت کالاهای مصرف‌کننده فولاد داشته است. تحقیقات مذکور بر روی وسایل نقلیه موتوری جدید، تجهیزات ساختمانی، تجهیزات الکتریکی و لوازم خانگی، قطعات وسایل نقلیه موتوری، کالاهای ساختمانی غیرمسکونی، مواد غذایی و کالاهای بادوام متمرکز بود که عمده مصرف فولاد در ایالات متحده را تشکیل می‌دهند.

آدام هرش، مدیر مشاوران جهانی واشنگتن و یکی از نویسندگان گزارش گفت: از زمانی که تعرفه فولاد وضع شد، قیمت‌های داخلی فولاد افزایش یافته، اما آنچه تجزیه و تحلیل ما نشان می‌دهد این است که هیچ اثر معنا‌داری بر قیمت‌های پایین‌دستی وجود ندارد، بنابراین هیچ آسیب مهمی به مصرف‌کنندگان وارد نشده است.

در این گزارش آمده است: از بین بردن تعرفه‌های بخش 232، در صورت عدم وجود اقدامات مشخص برای از بین بردن ظرفیت اضافی و سیاست‌های تحریف‌کننده تجارت که منجر به عرضه شدید فولاد جهانی می‌شود، صنعت فولاد ایالات متحده را در معرض خطر قرار می‌دهد.

پیت ترینیداد و دن سیمونز روسای اتحادیه‌های محلی کارگران فولاد آمریکا، گفتند که فولادسازان آمریکایی تازه شروع به کار کرده‌اند تا بتوانند واقعاً اقدام به تعمیر و نگهداری لازم برای دستیابی به دستاوردهای حاصل از تعرفه‌ها کنند و برداشتن تعرفه‌ها احتمالاً منجر به افزایش واردات می‌شود.

هرش اظهار داشت که مسئله ظرفیت بیش از حد جهانی در حال بدتر شدن است، این مسئله فقط به چین محدود نمی‌شود، زیرا سایر کشورهای بزرگ تولیدکننده فولاد از جمله هند، ترکیه، ایران، کره جنوبی، ویتنام، روسیه، برزیل، مکزیک و تایوان از سال 2000 تا 2019 رشد سریع ظرفیت تولید فولاد را تجربه می‌کنند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors