روند افزایشی قیمت فولاد و مواد اولیه در سال 1400

دبیر رسته نورد انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با تأکید بر اثر واکسیناسیون علیه بیماری کووید-19 در جهان تصریح کرد: قیمت مواد اولیه و به تبع آن، فولاد در بازارهای جهانی رو به افزایش خواهد بود.
بهادر احرامیان

بهادر احرامیان، دبیر رسته نورد انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در گفت‌وگو با خبرنگار فولادبان در رابطه با وضعیت فولاد کشور گفت: آمار ما نشان می‌دهد که مصرف ظاهری فولاد به خصوص در قسمت مقاطع طویل در سال 99 همانند سال‌های گذشته در حال افزایش است که البته، این افزایش برای ما که فعالان این صنعت هم هستیم جای سؤال دارد چراکه جوازهای صادر شده، متراژ بناها و بسیاری از فاکتورهای دیگر در حال کاهش است، ولی مصرف ظاهری فولاد از لحاظ آماری رو به افزایش است.

وی در ادامه تصریح کرد: در هر صورت، با هر سناریویی که از نظر سیاسی و اقتصادی برای سال 1400 در نظر گرفته شده است، به نظر نمی‌رسد که مصرف فولاد بالاتر از سال 1399 باشد و احتمالاً، در همین حدود باقی خواهد ماند.

دبیر رسته نورد انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با اشاره به اینکه قیمت محصولات فولادی در سال 1400 افزایشی پیش‌بینی می‌شود، گفت: روند افزایشی اخیر فولاد یک رشد سریع بوده که در مدت زمان کوتاهی اتفاق افتاده است و با توجه به دورنمای واکسیناسیون علیه ویروس کرونا و جبران فعالیت‌های اقتصادی تعلیق شده در یک سال اخیر، پیش‌بینی می‌شود که فشاری بر بازار مواد اولیه وارد شود که به تبع آن، قیمت‌ها افزایشی خواهند بود.

احرامیان افزود: نمونه اینگونه افزایش قیمت را در بازارهای نفت، مس و دیگر کامودیتی‌ها دیده‌ایم و این روند ادامه‌دار خواهد بود، اما برای سال 2022، پیش‌بینی می‌شود که قیمت‌ها با همان سرعتی که رو به بالا در حال حرکت بودند، روند معکوسی خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *