بورس با رنگ سبز به استقبال بهار رفت

با حمایت‌های سهامداران حقوقی و ترغیب سهامداران خرد بازار برای خرید سهام، پرونده سال 99 بورس سبز بسته شد و شاخص کل 1.33 درصد رشد کرد.

به گزارش فولادبان؛ با رسیدن سال 99 به واپسین لحظات خود، حمایت‌ها از بازار سرمایه باعث شد که این نهاد سرمایه‌گذاری با وضعیت سبز پرونده خود را ببندد. حمایت حقوقی‌ها از بازار سرمایه و از طرف دیگر، بازگشایی برخی نمادها در معاملات امروز باعث شد تا صف فروش بسیاری از سهم‌ها جمع شود و در نهایت استقبال از نمادهای شاخص‌ساز در گروه‌های فلزات اساسی، فرآورده‌های نفتی و شیمیایی باعث سبز شدن بازار امروز شوند.

در معاملات روز جاری، شاخص کل از ابتدا با رشد قابل ملاحظه‌ای روز خود را آغاز کرد و در این میان، افزایش حجم معاملات در برخی از نمادهای شاخص‌ساز باعث شد تا شاخص کل که در ادامه معاملات کمی با سستی پیش رفته بود، سبز بماند. این شاخص با اینکه کمی رو به افت حرکت کرد و آن هم به علت دور شدن از ریسک‌های آخر سال بود، ولی در کل، امروز شاخص کل بازار 17 هزار و 183 واحد افزایش یافت و به یک میلیون و 307 هزار و 658 واحد رسید. کارشناسان عقیده دارند که افزایش عرضه سهم‌ها در دقایق پایانی بازار به دلیل مقاومتی است که در مرز 1.3 میلیون واحدی وجود دارد.

امروز شاخص هم‌وزن نیز صعود خوبی را نسبت به روزهای گذشته اسفند داشت، به طوری که در انتهای معاملات هزار و 862 واحد رشد کرد و روی رقم 439 هزار و 795 واحدی ایستاد و شاخص فلزات اساسی هم که از ابتدای معاملات با استقبال خوب خریداران بازار سهام مواجه شده بود بعد از رشد قابل توجه در ابتدای معاملات، با فشار فروش همراه شد، ولی این فروش‌ها وضعیت را قرمز نکرد و در نهایت 25 هزار و 128 واحد بالا آمد و رقم 995 هزار و 753 واحد را نشان داد.

نمادهای «شپنا»، «اپال»، «فولاد»، «برکت»، «فملی»، «خودرو» و «پترول» فهرست پرتراکنش‌ترین‎های بازار را تشکیل دادند و نمادهای «فولاد»، «فارس»، «فملی»، «وامید»، «شتران»، «شپنا» و «اخابر» بیشترین تأثیر مثبت را روی شاخص کل داشتند.

در این میان، نمادهای فولادی در انتهای معاملات اکثرا قرمزپوش شدند، ولی نمادهای «فسازان»، «فولاد»، «فولاژ» سبز باقی ماندند و نمادها «فنورد»، «کاوه»، «فخوز» و «فخاس» افت قیمت شدیدی را تجربه کردند. در گروه کانه‌های فلزی نیز «کچاد» افت قیمت تقریبا 2 درصدی داشت و «کگل» با بازگشایی امروز خود سود یک درصدی کسب کرد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *