جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 11 اسفند 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

واردات شمش فولادی 67 درصد رشد کرد/ افزایش 102 درصدی واردات محصولات فولادی

تازه‌ترین آمارهای انجمن فولاد ایران از میزان واردات فولاد خام و محصولات فولادی به کشور در ده ماهه نخست امسال حاکی از رشد 67 درصدی واردات انواع شمش فولادی و افزایش 102 درصدی واردات انواع محصولات فولادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

به گزارش فولادبان؛ آمارهای جدید انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران درباره واردات محصولات فولادی در 10 ماهه نخست امسال، حاکی از آن است که میزان واردات انواع شمش فولادی (بیلت، بلوم و اسلب) در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 67 درصد افزایش یافته است.

به نحوی که برپایه جداول آماری انجمن فولاد، در ۱۰ ماهه نخست امسال مجموعا حدود 5 هزار تن شمش فولادی وارد کشور شد، در حالی که در مدت زمان یادشده سال گذشته 3 هزار تن واردات شمش ثبت شده بود.

البته پیش از این وزارت صنعت، معدن وتجارت اعلام کرده بود که بین ۹۵ تا ۹۸ درصد نیاز فولاد کشور از داخل تامین می‌شود و سهم اندک اختصاص‌یافته به واردات مخصوص فولادهای ویژه است که این مساله نیز تاپایان امسال حل خواهد شد.

اما اگر جداول آماری 10 ماهه انجمن فولاد را به صورت جزئی بررسی کنیم، خواهیم دید که میزان واردات بیلت و بلوم در ۱۰ ماهه امسال رشد ۱۰۰ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده و به رقم 4 هزار تن رسیده است، درحالی که در دوره مشابه سال گذشته به میزان 2 هزار تن واردات این محصول انجام شده بود.

همچنین مطابق آمارهای انجمن فولاد، میزان واردات اسلب (تختال) فولادی در ده ماهه نخست امسال یک هزار تن بوده است که در 10 ماهه ابتدایی سال 98 نیز دقیقا به همین میزان واردات اسلب انجام شده بود و بنابراین حجم واردات این محصول در این دوره زمانی تغییر خاصی نسبت به سال گذشته نکرده است.

در این میان اما اطلاعات آماری انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران حاکی از رشد ۱۰۲ درصدی واردات انواع محصولات فولادی شامل مقاطع تخت و طویل در 10 ماهه ابتدایی سال 99 نسبت به دوره مشابه سال 98 است؛ به نحوی که امسال در دوره یادشده ۸۰۰ هزار واردات محصولات فولادی انجام شده است، درحالی که سال گذشته در این دوره زمانی میزان ۳۹۶ هزار تن واردات برای این محصول ثبت شده بود.

به صورت جزئی‌تر نیز باید گفت که حجم واردات مقاطع تخت فولادی از ابتدای فروردین تا پایان دی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۰۹ درصدی را ثبت کرده و به رقم ۷۲۶ هزار تن رسیده است، در حالی که در مدت ذکرشده در سال ۹۸ به میزان ۳۴۷ هزار تن واردات مقاطع تخت فولادی انجام شده بود.

لازم به ذکر است که واردات مقاطع تخت فولادی (ورق) بیشتر برای مصرف سازندگان لوله و پروفیل انجام می‌شود که بنا به دلایل مختلف نمی‌توانند سهمیه ورق فولادی مورد نیاز خود را با قیمت‌های مناسب از تولیدکنندگان داخلی دریافت کنند.

آمارهای ۱۰ ماهه نخست سال 99 انجمن فولاد همچنین گویای آن است که در این بازه زمانی ۷۴ هزار تن مقاطع طویل فولادی (میلگرد، تیرآهن، نبشی، ناودانی و …) به کشورمان وارد شده که این رقم نسبت به دوره مشابه سال گذشته 51 درصد افزایش یافته است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors