جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 15 بهمن 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

سقوط ممتد بازار سرمایه/ فولادی‌ها بازهم با عرضه شدید روبه‌رو شدند

امروز با اینکه برخی تک‌سهم‌ها در بازار سرمایه با استقبال معامله‌گران همراه بودند، بازار بازهم سقوط سنگینی را تجربه کرد و در این سقوط، سهم‌های فولادی هم با عرضه سهامداران خود مواجه شدند.

به گزارش فولادبان؛ بازار سرمایه امروز هم روز خوبی را پشت سر نگذاشت. به نظر می‌رسد که این روزها روزهای سرمایه‌گذاری در بورس نیست. با اینکه روزهای گذشته شاهد حمایت‌های زیادی از سهامداران حقوقی در سهم‌های شاخص‌ساز بازار بودیم، دو روز متوالی است که حمایت زیادی از سهم‌های بزرگ نمی‌شود و شاخص کل بازار امروز از مرز حمایتی یک میلیون و 200 هزار واحدی هم پایین‌تر آمد. کارشناسان بازار سرمایه بر این عقیده‌اند که افت شاخص بازار در روز جاری دلایل مختلفی از جمله دور شدن سهامداران از ریسک‌های آخر هفته بازار، اختلافات مجلس و دولت و همچنین اظهارات رئیس بانک مرکزی درباره نرخ ارز است.

امروز شاخص کل که ابتدا با سبز شدن چراغ سهم‌ها بیش از 2 هزار واحد رشد کرده بود، باز هم با فشار عرضه و خارج شدن بازار از پول حقیقی همراه شد که این عرضه‌ها بیشتر در سهم‌های بنیادی بازار دیده شد. این شاخص تا انتهای معاملات، بیش از 32 هزار واحد افت کرد. شاخص هم‌وزن نیز امروز وضعیت خوبی نداشت، در حالی که با آغاز معاملات رشد داشت، اما روی سرسره سقوط نشست و با شیبی نسبتا تند، بیش از 4 هزار واحد کاهش یافت.

گروه فلزات اساسی هم در معاملات روز جاری تراکنش بالایی داشتند، اما این تراکنش‌ها به نفع آن‌ها نبود. شاخص این گروه نمایانگر آن است که فشار فروش بسیار بالا بود و در جاهایی که از بازار حمایت شد، این شاخص کمی بالا می‌آمد، اما در نهایت، با شیب زیاد سقوط کرد و در نهایت، بیش از 25 هزار واحد ریخت.

در مجموع، در زمان بسته شدن معاملات (12:30 چهارشنبه 15 بهمن)، شاخص کل 32 هزار و 417 واحد ریزش داشت و به یک میلیون و 173 هزار و 50 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز افت 4 هزار و 402 واحدی را تجربه کرد و در نهایت به ایتسگاه 423 هزار و 162 واحدی رسید و شاخص فلزا اساسی هم 25 هزار و 311 واحد کاهش یافت و روی نقطه 779 هزار و 312 واحد قرار گرفت.

امروز، نمادهای «برکت»، «خپستر»، «خساپا»، «غزر»، «کلوند»، «خودرو» و «ولپارس» بیشترین تراکنش را در بین همه سهم‌های بازار داشتند. نمادهای «فارس»، «فولاد»، «شستا»، «فملی»، «کگل»، «کچاد» و «تاپیکو» نیز بیشترین تأثیر را روی ریزش نماگر اصلی داشتند.

معاملات امروز هم مانند روز گذشته برای فولادی‌ها زیاد خوب نبود و نمادهای «کگل» و «کچاد» در کانه‌های فلزی و نمادهای «فخوز»، «فولاد»، «کاوه»، «فخاس» و «فجر» بیشترین افت قیمت را داشتند و «ذوب» نیز در فرابورس افت شدیدی را تجربه کرد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors