جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 16 دی 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

ثبات قیمت محصولات فولادی بلند CIS/ چشم‌انداز بازار CIS رو به رشد

بازار صادرات محصولات فولادی بلند کشورهای مستقل مشترک‌المنافع (CIS) در طول هفته منتهی به دوشنبه 4 ژانویه به دلیل تعطیلات فصلی آرام بودند، اما برخی منابع به Fastmarkets گفته‌اند که چشم‌انداز بازار مثبت است.

به گزارش فولادبان و به نقل از Fastmarkets؛ بیشتر سازندگان فولاد CIS برای تعطیلات سال نو و کریسمس از بازار خارج شده بودند. تعطیلات رسمی در روسیه از 1 ژانویه تا 11 ژانویه است و در اوکراین، 25 دسامبر، 31 دسامبر، 1 ژانویه و 7 ژانویه، تعطیلات رسمی هستند.

درنتیجه، ارزیابی هفتگی قیمت Fastmarkets برای میلگرد صادراتی CIS، فوب دریای سیاه، 650 تا 670 دلار در هر تن در روز دوشنبه بود که مشابه قیمت هفته قبل بود.

در همین حال قیمت پیشنهادی میلگرد صادراتی روسیه 670 تا740 دلار در هر تن فوب گزارش شده است. البته حد بالای این قیمت‌ها در ارزیابی قیمت گنجانده نشده، زیرا هیچ فروشی در آن سطح شنیده نشده است.

گفته می‌شود که یکی از تولیدکنندگان روسی فولاد با شیوه کوره قوس الکتریکی، محصولات خود برای حمل در ماه فوریه را به طور کامل فروخته است و انتظار می‌رود که قیمت‌های جدیدش را پس از تعطیلات اعلام کند.

اما با توجه به تهدید روسیه برای وضع عوارض صادراتی به میلگرد، فولادسازان در ارائه قیمت احتیاط می‌کنند. گفته می‌شود آخرین قیمت میلگرد تولیدکنندگان اوکراینی 650 دلار در تن، فوب، بوده است.

ارزیابی هفتگی Fastmarkets برای قیمت میلگرد کلاف صادراتی CIS، فوب دریای سیاه،  720 تا 730 دلار در هر تن در روز دوشنبه بود که تغییری نسبت به هفته قبل نداشته است.

آخرین معاملات میلگرد کلاف روسی نیز با قیمت 720 تا 730 دلار در هر تن، فوب، در اوایل هفته گذشته انجام شد.

گفته می‌شود که یک تولیدکننده روسی قیمت‌های حتی بالاتر از 770 دلار در تن، فوب را برای میلگرد هدف قرار داده است؛ اما این قیمت در ارزیابی Fastmarkets لحاظ نشده است، زیرا در حال حاضر توسط خریداران غیرقابل اجرا تلقی می‌شود.

اما منابع بازار معتقدند که خریداران پس از تعطیلات، چنین قیمتی را خواهند پذیرفت. یکی از بازرگانان در همین راستا به Fastmarkets گفت: «به عنوان مثال، در اروپا، عرضه میلگرد کلاف، پایین است و من فکر می‌کنم خریداران آن قیمت را برای محصولات طویل CIS پرداخت می‌کنند.»

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors