Please use a valid API Key تولیدکنندگان فولاد: افزایش قیمت سنگ آهن ممکن است ناپایدار باشد - فولادبان Please use a valid API Key

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

تولیدکنندگان فولاد: افزایش قیمت سنگ آهن ممکن است ناپایدار باشد

قیمت سنگ آهن به سطح بی‌سابقه‌ای افزایش یافته که موجب نگرانی فولادسازان شده است.

به گزارش فولادبان و به نقل از S&P Global؛ یک فعال صنعت فولاد در این باره گفت که حتی با قیمت‌های بالاتر فولاد، احتمال حاشیه سود برای حمایت از قیمت سنگ آهن و گندله محدود می‌شود.

با وجود اینکه قیمت سنگ آهن عیار 62 درصد در 14 دسامبر به 154.50 دلار در تن کاهش یافت، قیمت گندله بسیار بالاتر از سطح قبلی بود و به طور بالقوه در محدوده 170 دلار در تن، فوب، باقی ماند که احتمالا سبب می‌شود تولیدکنندگان فولاد به خرید سنگ آهن و گندله با عیار پایین‌تر روی بیاورند.

یک منبع آگاه در یک کارخانه فولادی گفت: «همان‌طور که تولید فولاد در سه‌ماهه دوم بهبود یافت و چین واردات فولاد و فلزات را کاهش داد و مجدداً صادرکننده خالص فولاد شد، ممکن است قیمت فولاد در معاملات نقدی شروع به کاهش کند.»

برخی از تحلیلگران احساس می‌کنند که قیمت سنگ آهن از تقاضای سوداگرانه اخیر و تجارت شدید مشتقات و سیاست‌های اقتصادی که ممکن است تقاضای فولاد را پشتیبانی کند، متأثر شده است.

شرکت Vale، بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده سنگ آهن جهان، در این ماه دستورالعمل تولید خود را برای سال 2020 کاهش داد، در حالی که تقاضای سنگ آهن در چین همچنان ادامه دارد که باعث افزایش قیمت در کوتاه‌مدت می‌شود.

معاملات آتی سنگ آهن طی روزهای اخیر قیمت نسبی بالاتری نسبت به شاخص‌های فیزیکی داشته‌اند. این در حالی است که بازار پیشروی سنگ آهن همیشه دنباله‌روی بازار نقدی و زیر قیمت فیزیکی بود.

قیمت معاملات نقدی سنگ آهن در 11 دسامبر به 160.70 دلار در تن افزایش یافت که بالاترین قیمت در چند سال اخیر است.

دانیل بریزمن، تحلیلگر Commerzbank نیز در این باره معتقد است که قیمت سنگ آهن به دلیل تقاضای ناشی از تولید زیاد فولاد چین و نگرانی در مورد عرضه، به بالاترین سطح رسید.

با این حال، S&P Global معتقد است که مدت‌هاست افزایش قیمت سنگ آهن اغراق‌آمیز شده است. این موسسه اطلاعات اقتصادی تاکید کرده است که از این که مصرف‌کنندگان سنگ آهن چینی تا چه زمانی قیمت‌های بالا را می‌پذیرند، تعجب می‌کند.

در پایان باید توجه داشت تجربه نشان داده است که فولادسازان چینی در واکنش به افزایش قیمت‌ها در طولانی‌مدت، با استفاده از قدرت بازار خود برای پایین آوردن قیمت‌ها، تمایل به استفاده از سنگ آهن داخلی ارزان اما با کیفیت پایین دارند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors