اعتراض انجمن فولاد چین به سوداگری دلالان سنگ آهن

تولیدکنندگان فولاد چین از ناظران بورس کالای دالیان خواسته‌اند که علت جهش اخیر در قیمت سنگ آهن را بررسی و هرگونه تخلف احتمالی را سرکوب کند.

به گزارش فولادبان؛ قیمت سنگ آهن در معاملات آتی بورس کالای دالیان برای پنجمین هفته متوالی جهش کرد و روز جمعه تقریبا 10 درصد افزایش یافت و برای اولین بار از مرز روانی یک هزار یوآن (152.88 دلار) در هر تن نیز عبور کرد.

البته باید توجه داشت تقاضای صنعت فولاد چین به سنگ آهن در ماه‌های اخیر به شدت افزایش یافته است، زیرا اقتصاد این کشور به سرعت از بحران ویروس کرونا خارج شد، اما با این حال، فعالان صنعت فولاد و تجار چینی می‌گویند نشانه‌هایی وجود دارد که دلالان اکنون بر تنور قیمت سنگ آهن می‌دمند.

انجمن آهن و فولاد چین (CISA) در بیانیه‌ای از طرف تولیدکنندگان بزرگ فولاد اعلام کرد: «قیمت‌های فعلی سنگ آهن از اصول عرضه و تقاضا منحرف‌شده و تا حد زیادی از انتظارات کارخانه‌ها فراتر رفته است و نشانه‌های آشکاری از سوداگری سرمایه وجود دارد.»

این انجمن در ادامه بیانیه خود افزوده است که تولیدکنندگان فولاد در چین خواستار برخورد شدید با نقض احتمالی قوانین و مقررات شده‌اند و معتقدند مکانیسم قیمت‌گذاری فعلی بازار سنگ آهن شکست‌خورده است.

به نظر می‌رسد افزایش قابل توجه قیمت سنگ آهن عملکرد اقتصادی چین را که پس از همه‌گیری ویروس کرونا رشد مناسبی به دست آورد تحت تأثیر قرار داده است.

انجمن آهن و فولاد چین در بیانیه خود همچنین اظهار داشته است: «با تداوم این وضعیت، انتظار می‌رود که خسارات در بخش فولاد گسترش یابد. این برای ثبات زنجیره صنعت و زنجیره تأمین خوب نیست و رقابت بین‌المللی تولید چین را به طور جدی تضعیف می‌کند.»

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *