جزر و مد به سبک بورس/ فلزات اساسی روی دور صعود افتاد

امروز شاخص کل بازار سرمایه با امواج پرتلاطم از جنس سهام خود، بالا و پایین رفت و بازهم نتوانست سبز چمنی خود را بدون تغییر نگه دارد و در آخر، خون در این بازار به پا شد. اما در معاملات روز جاری فلزات اساسی هم پس از نوسان چندباره در نهایت روی دور صعود افتاد.

به گزارش فولادبان؛ در حالی که امروز بازار سرمایه امیدی در دل سهامداران ایجاد کرد، اما این امید چندان پایدار نبود و بازهم سقف آرزوهای سهامداران در تالار سرمایه فرو ریخت. با اینکه کارشناسان بازار سرمایه اعتماد از دست رفته را تا حدودی بازگشته به بازار می‌دانند و حجم بالای 20 میلیاردی گواه این موضوع است، بازهم بازار تحت تأثیر برخی از فروش سهم‌ها قرار دارد و هنوز هم با مقاومت شاخص برای کندن از مرز 1.5 میلیون واحدی روبه‌رو است.

امروز در حالی که بانکی‌ها روز زیاد خوبی را نگذراندند، صنایع غذایی و دارویی  نشان دادند که روز چندان بدی نداشتند. البته باید دید که وعده دلار 11 هزار تومانی رئیس جمهور در سال بعد چه سرنوشتی پیدا خواهد کرد تا سرنوشت بورس هم تحت تأثیر آن قرار گیرد.

امروز شاخص کل بازار سرمایه با شکل و شمایلی شبیه سرسره‌های پارک‌های آبی، ابتدا خود را به سقف یک میلیون و 515 هزار واحد چسباند و چند دقیقه‌ای در همین نقطه باقی ماند، اما شروع به ریزش کرد و از سرازیری نسبتا تند کوه تشکیل شده توسط خودش تا دامنه یک میلیون و 503 هزار واحدی پایین آمد، اما دوباره با شیبی نسبتا ملایم رو به صعود گذاشت تا اینکه در لحظه آخر هم وضعیتش بهتر نشد.

امروز اما شاخص کل هم‌وزن امروز بازهم از شاخص کل جدا بود و از همان ابتدای کار صعود را ابتدا با شیب تند و سپس با شیبی نسبتا ملایم طی کرد تا مشخص شود همچنان استقبال از سهم‌های کوچکتر بورس بیشتر است.

شاخص فلزات اساسی امروز با سرسره بازی شاخص کل همراه بود. این شاخص در 15 دقیقه ابتدایی معاملات حدود 2 هزار واحد افزایش پیدا کرد، اما پس از این با شیب نسبتا تند تا یک میلیون و 65 هزار واحد پایین آمد و به کف خود رسید تا با ضربه‌ای دوباره به رشد خود ادامه دهد و در لحظه بسته شدن معاملات روی یک میلیون و 73 هزار و 930 واحد ایستاد.

در لحظه بسته شدن معاملات روز جاری (12:30 چهارشنبه 19 آذر) شاخص کل تالار شیشه‌ای رقم یک میلیون و 506 هزار و 275 واحد را نشان می‌داد که این رقم 0.08 درصد نسبت به رقم دیروز کمتر بود، اما شاخص کل هم‌وزن با رشد 6 هزار و 610 واحدی خود به 451 هزار و 3 واحد رسید. شاخص فلزات اساسی هم 5 هزار و 618 واحد رشد کرد و روی رقم یک میلیون و 73 هزار و 930 واحد متوقف شد.

حالت طبیعی بازار نشان می‌دهد که نمادهای «شستا»، «فملی»، «آبادا»، «غزر»، «وتجارت»، «خودرو» و «شپنا» بیشترین تراکنش را در معاملات امروز داشتند و در این میان، نمادهای «فارس»، «کگل»، «شستا»، «شپنا» و «شتران» بیشترین تأثیر منفی و دو نماد «اخابر» و «حکشتی» بیشترین تأثیرمثبت را در شاخص کل داشتند.

امروز همچنین با وجود اینکه شرکت‌های بزرگ معدنی روز خوبی نداشتند، اکثر نمادهای فولادی سبزپوش شدند و در بین آن‌ها نمادهای «سپنتا»، «غلتک‌سازان سپاهان»، «نورد و قطعات فولادی»، «تولیدی فولاد سپید فراب کویر» و «فولاد کاوه جنوب کیش» بیشترین رشد قیمت را تجربه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *