Please use a valid API Key برآورد دقیقی از سیاست‌های بایدن نمی‌توان داشت/ اثرات مثبت مذاکره برای بازار فولاد کشور - فولادبان Please use a valid API Key

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

برآورد دقیقی از سیاست‌های بایدن نمی‌توان داشت/ اثرات مثبت مذاکره برای بازار فولاد کشور

یک کارشناس صنعت فولاد با تاکید بر مبهم بودن سیاست‌های آمریکا در قبال ایران در دوره ریاست جمهوری جو بایدن عنوان کرد: اکنون جو روانی و هیجانی بازار فولاد ایران را فرا گرفته است و تا این وضعیت تغییر نکند، هیچ برآورد دقیقی نمی‌توان داشت؛ اما اگر بایدن با پیشنهادات جدید برای ایران پای میز مذاکره بیاید، این مساله می‌تواند اثرات مثبتی برای بازار فولاد کشور داشته باشد.
Please use a valid API Key

به گزارش فولادبان؛ بالاخره تکلیف انتخابات آمریکا مشخص شد و تقریبا می‌توان گفت جو بایدن، برنده رقابت با دونالد ترامپ و چهل و ششمین رئیس جمهور ایالات متحده شده است. این انتخاب می‌تواند تغییرات زیادی در سیاست‌های اقتصادی آمریکا به همراه داشته باشد؛ چراکه با تحویل گرفتن رسمی قدرت در ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ توسط بایدن و ورود او به کاخ سفید، رفتار سرمایه‌گذاران در بازارها همراه با سیاست‌های اقتصادی حزب دموکرات عوض خواهد شد و به نظر می‌رسد تغییر در سیاست‌های مبارزه با کرونا و البته تحول در مسائل مالیاتی و تجاری آمریکا از جمله مهمترین تغییرات اقتصادی این کشور خواهند بود که می‌تواند روی انواع صنایع مانند فولاد، فلزات اساسی و پتروشیمی تأثیر زیادی داشته باشد.
علاوه بر این، بعضی از تحلیلگران سیاسی پیش‌بینی کرده‌اند که با روی کار آمدن بایدن ممکن است برخی فشارهای ناشی از تحریم‌ها از اقتصاد ایران برداشته شود و در نتیجه قیمت دلار حتی در بلندمدت نیز با افت محسوسی مواجه شود؛ البته در مقابل برخی دیگر از کارشناسان این مسائل را صرفا کوتاه‌مدت می‌دانند و معتقدند قیمت دلار در درازمدت مجددا به روند افزایشی خود بازخواهد گشت و نرخ محصولات فولادی در بازار داخلی ایران نیز روی ریل صعودی قرار خواهند گرفت.
حسام‌الدین والی، کارشناس صنعت فولاد در گفت‌وگو با فولادبان درباره اثر نتیجه انتخابات آمریکا بر بازار فولاد ایران و جهان توضیح داد: در حال حاضر جو روانی و هیجانی بازار را فرا گرفته است و تا این وضعیت تغییر نکند، هیچ برآورد دقیقی نمی‌توان داشت؛ بنابراین باید اظهارات و برنامه‌ها مشخص شود و بازار به آرامش برسد تا تحلیل دقیق‌تری از بازار به دست آید.
وی افزود: تنها اتفاقی که تا الان پیش آمده، کاهش انتظار تورمی و ترکیدن حباب قیمت‌ها و تعدیل آن‌ها بوده است. البته با توجه به اینکه از صحبت‌های اطرافیان بایدن این‌طور برداشت می‌شود که آمریکا در دوره او به تعهدات بین‌المللی که در دوران ترامپ از آن خارج شده، بازخواهد گشت، می‌توان این‌طور گفت که اگر این وعده محقق شود، حتما روابط تجاری و قراردادهای آمریکا سمت و سوی بهتری خواهند گرفت.
والی تصریح کرد: به نظر می‌رسد شعار آمریکا برای آمریکا که در دوران ترامپ از سوی دولتمردان این کشور سر داده می‌شد، در دوره بایدن دوباره به آمریکا برای همه تبدیل شود و همین مساله اثرات مثبتی نیز بر بازار فولاد جهان خواهد گذاشت.
این کارشناس صنعت فولاد با اشاره به کارزار فشار حداکثری ترامپ علیه ایران گفت: به نظر من، کارزار فشار حداکثری ترامپ علیه کشورمان در دوره چهارساله او شکست خورد و آمریکا نتوانست به همه اهداف خود دست پیدا نکند. البته در این دوره تجار و فولادی‌های ما هم دچار صدمات سختی شدند، اما اگر بایدن با پیشنهادات جدید برای ایران پای میز مذاکره بیاید، این مساله می‌تواند اثرات مثبتی برای بازار فولاد کشور داشته باشد.
وی در پایان با تاکید بر لزوم توجه به صادرات محصولات نهایی زنجیره فولاد عنوان کرد: صرف نظر از مسائل خارجی، اکنون مشکل داخلی بازار فولاد ما این است که عمده محصولات فولادی صادراتی از محصولات میانی هستند و اگر بتوانیم صادرات را به سمت انتهای زنجیره ببریم، بسیاری از مسائلمان حل می شود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors