جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 28 مهر 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تعدیل قیمت‌ها، نتیجه راهکار جدید انجمن فولاد

بسیاری از تولیدکنندگان مقاطع فولادی از نحوه قیمت‌گذاری شمش و دیگر محصولات فولادی در بورس کالا معترض هستند چرا که قیمت پایه محصولات با نرخ دلار نیمایی به دست می‌آمد اما در تاریخ 12 مهر بود که خبر رسید اعضای انجمن فولاد و وزارت صمت صورتجلسه‌ای را امضا کرده‌اند که طی آن، فرمولی برای تعیین قیمت پایه شمش در بورس کالا ارائه شده است؛ با این وجود، به سراغ کارشناسان و فعالان حوزه فولاد رفته‌ایم تا تأثیر این فرمول در قیمت محصولات فولادی را مورد بررسی قرار دهیم.

تعدیل قیمت‌ها، نتیجه راهکار جدید انجمن فولاد اخبار بازار فولاد

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد در این باره به فولادبان گفت: اگر وزارت صنعت، معدن و تجارت بتواند سازوکار مناسبی برای پیاده‌سازی این صورتجلسه در بورس کالا ارائه کند، این پیشنهاد می‌تواند بهترین راه برای بازار فولاد باشد.

نادر سلیمانی تصریح کرد: در بورس کالا، کف و سقف قیمت‌ها مشخص شده است و اگر این فرمول در نحوه تعیین قیمت شمش مورد استفاده قرار گیرد، معاملات پایین‌تر از قیمت‌های مطرح شده انجام نمی‌شود و در صورت بالاتر بودن قیمت‌ها از سقف قیمت، معامله ابطال نمی‌شود، بلکه بین تمام متقاضیان تقسیم می‌شود.

وی افزود: بخش اعظم بالا رفتن قیمت فولاد متأثر از بالا رفتن بی‌رویه نرخ دلار، تحریم کشور در بازارهای مختلف و همچنین شیوع ویروس کرونا است و این عوامل بیرونی نسبت به عرضه و کشف قیمت در بورس کالا تأثیر بیشتری روی افزایش قیمت‌ها داشته‌اند.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد درباره اثر فرمول ارائه شده توسط این انجمن روی قیمت فولاد داخل کشور، گفت: فرمول ارائه شده باعث تعدیل قیمت‌ها در بازار داخلی خواهد شد و افزایش قیمت‌های متأثر از دلار در بازار اتفاق نخواهد افتاد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors