جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 16 مهر 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

وزارت خزانه‌داری استرالیا: ادامه قیمت بالای سنگ‌آهن در میان‌مدت

وزارت خزانه‌داری استرالیا در گزارشی اعلام کرد که قیمت سنگ‌آهن در بازارهای جهانی به علت افزایش تقاضا از سوی چین، در سطح بالا باقی خواهد ماند و افزایش عرضه برزیل را خنثی خواهد کرد.

وزارت خزانه‌داری استرالیا: ادامه قیمت بالای سنگ‌آهن در میان‌مدت اخبار سنگ آهن

به گزارش فولادبان، صادرات سنگ‌آهن مهم‌ترین منبع درآمد ارزی استرالیا است. قیمت این ماده معدنی از زمان شیوع کرونا به‌شدت بالا رفته که رشد تقاضای چین دلیل اصلی این گرانی بوده است. دلیل دوم گرانی سنگ‌آهن هم کاهش عرضه از سوی برزیل به علت درگیری با شیوع کرونا است.

در حالی که انتظار می‌رود افزایش صادرات سنگ‌آهن برزیل سبب کاهش قیمت آن در ماه‌های آینده شود اما وزارت خزانه‌داری استرالیا بیان کرده کاهش قیمت سنگ‌آهن آنقدر شدید نیست که پیش‌ازاین تصور می‌شد و نسبت به آن نگرانی وجود داشت.

دولت استرالیا نگران آن است که کاهش قیمت سنگ‌آهن سبب افت تولید ناخالص داخلی این کشور شود.


مطالب مرتبط


وزارت خزانه‌داری استرالیا اکنون پیش‌بینی کرده که قیمت سنگ‌آهن صادراتی این کشور تا ژوئن 2021 به هر تن 55 دلار، فوب، کاهش یابد. این در حالی است که این وزارتخانه در ماه جولای پیش‌بینی کرده بود که قیمت سنگ‌آهن دو فصل زودتر به این قیمت برسد.

بر اساس گزارش وزارت خزانه‌داری استرالیا، در حالی که مشکلات عرضه سنگ‌آهن برزیل در حال رفع شدن است اقتصاد جهان در کوتاه‌مدت به‌سرعت بهبود نخواهد یافت اما بسته محرک اقتصادی چین سبب حفظ سطح بالای تقاضای این کشور خواهد شد.

از سوی دیگر برخی کارشناسان و فعالان بازار معتقدند که امکان دارد قیمت سنگ‌آهن برای مدت طولانی‌تری در سطح بالای فعلی بماند.

وزارت خزانه‌داری استرالیا برآورد کرده که اگر قیمت سنگ‌آهن صادراتی این کشور زودتر از ژوئن 2021 به 55 دلار نزول کند، تولید ناخالص داخلی این کشور 24.8 میلیارد دلار کمتر از رقم مورد انتظار خواهد بود.

از سوی دیگر، اگر قیمت سنگ‌آهن تا پایان ژوئن 2021 در سطح بالا بماند، تولید ناخالص داخلی استرالیا 22.9 میلیارد دلار بالاتر از رقم مورد انتظار خواهد بود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors