جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 31 خرداد 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تلاش صادرکنندگان شمش فولاد ایران برای افزایش قیمت در آسیا

صادرکنندگان شمش فولاد ایران قیمت محموله‌های صادراتی خود را در هفته منتهی به چهارشنبه 17 ژوئن افزایش دادند که دلیل این اقدام، افزایش تقاضا از سوی خریداران در هفته‌های اخیر خصوصاً خریداران آسیایی بوده است.

تلاش صادرکنندگان شمش فولاد ایران برای افزایش قیمت در آسیا عینک فولادی قیمت شمش فولاد

به گزارش فولادبان به نقل از “Fastmarkets”، قیمت پیشنهادی شمش فولادی ایران از 370 دلار در تن در دو هفته قبل تا 380 دلار در هفته گذشته افزایش یافت.

بر اساس گزارش‌ها حدود 15 هزار تن شمش فولادی شرکت کاوه جنوب کیش با قیمت 380 دلار در تن به کشورهای آفریقایی فروخته شد.

شرکت فولاد خوزستان هم که بزرگ‌ترین صادرکننده شمش فولادی ایران محسوب می‌شود چندین محموله با زمان حمل ماه آگوست را با قیمت 380 دلار در تن، فوب چین و جنوب شرق آسیا فروخته است. این قیمت تقریباً معادل حداقل 410 تا 415 دلار در تن، سی.اف.آر با احتساب هزینه‌های بار و سایر هزینه‌ها است. البته اکثر فعالان بازار، این قیمت را بسیار بالا می‌دانند.

یک تاجر در این باره گفت:‌ برای تجار خیلی ریسک دارد که در چنین موقعیتی اقدام به خرید کنند مگر اینکه میزان منگنز این محصول بیشتر باشد که موجب افزایش قیمت می‌شود.

 

یک منبع مطلع در شرکت فولاد خوزستان اما در این زمینه عنوان کرد که شمش فولادی فروخته‌شده از نوع 5sp بود که به عنوان محصول پایه محسوب می‌شود.

به گفته تجار و فعالان بازار، قیمت 370 دلار در تن فوب، معادل قیمت روز بازار است و حتی قیمت 375 دلار در تن فوب هم برای شمش فولادی معقولانه است اما رقم 380 دلار در تن فوب، برای محصولات پایه نوع 5SP قابل قبول نیست.

 

البته یک تاجر هم خبر داده که برنده مناقصه فروش شمش فولادی شرکت فولاد خوزستان شرط ضمن عقد را انجام عملیات پرداخت از طریق اعتبارات اسنادی قرار داده بود اما در قرارداد، شیوه پرداخت از طریق حواله تلگرافی (TT) ذکر شده که هزینه نهایی را حدود 10 دلار پایین‌تر می‌آورد.

 

یک منبع مطلع هم در این خصوص بیان کرد: برخی فعالان بازار دو پیشنهاد برای این مناقصه ارائه کردند، یکی بر مبنای شیوه پرداخت اعتبارات اسنادی و دیگری از طریق حواله تلگرافی، زیرا کارخانجات ایرانی نمی‌توانند اعتبارات اسنادی دریافت کنند.

 

فعالان بازار به Fastmarkets گفته‌اند که قیمت مناسب برای شمش فولادی ایران در محدوده 360 تا 375 دلار در تن، فوب، در هفته اخیر بوده است. یک محموله 20 هزار تنی شمش فولادی با زمان تحویل در ماه جولای هم توسط یک کارخانه فولادی دیگر ایران به قیمت 370 دلار در تن، فوب، فروش رفته است.

 

به گفته فعالان بازار، تقاضا در بازار چین ضعیف است و تقاضاهای کشورهای جنوب شرق آسیا هم رو به کاهش گذاشته است. تقاضا در چین برای واردات شمش فولادی به علت شرایط نامناسب آب و هوایی که ساخت‌وسازها را تحت تأثیر قرار داده، افت کرده است. شروع موج دوم بیماری کرونا هم دلیل دیگر کاهش تقاضای چین برای واردات شمش فولادی عنوان می‌شود. درنتیجه قیمت میلگرد در بازار چین افت کرده است.

 

روز سه‌شنبه 16 ژوئن قیمت پیشنهادی شمش فولادی ایران برای صادرات به چین 395 دلار در تن، سی.اف.آر بود اما هیچ درخواستی بالاتر از 390 دلار به چشم نخورد. این در حالی است که یک هفته قبل سفارش‌هایی با قیمت 400 دلار در تن، سی.اف.آر هم انجام شده بود.

البته یک تاجر خبر داده که پیشنهادهای خرید جدیدی از سوی تایلند و فیلیپین به قیمت 386 و 390 دلار در تن، سی.اف.آر، برای شمش فولادی ایران ارائه شده در حالی که قیمت پیشنهادی این دو کشور، یک هفته قبل به ترتیب 395 و 398 دلار بود.

 

البته تقاضای خرید از سوی کشورهای جنوب شرق آسیا پایین بود و فعالان بازار تلاش دارند قیمت‌ها را پایین بیاورند. به گفته فعالان بازار، روز دوشنبه هفته قبل سفارش خرید شمش فولادی ایران به قیمت 395 دلار در تن، سی.اف.آر اندونزی انجام شده است. این معامله بر مبنای قیمت پایه 363 دلار در تن، فوب و 24 دلار هزینه بار بوده است.

Fastmarkets در تحلیل هفتگی خود قیمت شمش فولاد صادراتی ایران، فوب بنادر جنوبی ایران را در روز 17 ژوئن 363 تا 375 دلار در تن اعلام کرد که نسبت به قیمت‌های یک هفته قبل (365 تا 370 دلار) اندکی کمتر است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors