جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 21 خرداد 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

صادرات قراضه آهن ژاپن به بالاترین سطح هفت سال اخیر رسید

به گزارش فولادبان؛ژاپن در ماه آوریل 903 هزار تن قراضه آهن صادر کرد در حالی که در آوریل سال قبل فقط 617 هزار تن قراضه آهن صادر کرده بود.

صادرات قراضه آهن ژاپن در ماه آوریل 2020، بالاترین رکورد ماهانه صادرات این کشور از ماه مه 2013 بدین سو محسوب می‌شود که در آن ماه این کشور موفق به صادرات 928 هزار تن قراضه آهن شده بود.

عرضه‌کنندگان قراضه آهن ژاپن در چهارماه نخست سال جاری میلادی به علت کمبود تقاضای محصولات نهایی فولاد در داخل این کشور خصوصاً از جانب صنایع و خودروسازی، به بازارهای صادراتی متمرکز شدند و موجب افزایش قیمت مواد خام فلزات در داخل این کشور شدند.

به گزارش فولادبان؛بر اساس اعلام وزارت اقتصاد ژاپن، شاخص بازده تولیدات صنعتی ژاپن، بر مبنای سال پایه 2015=100، در آوریل امسال 14.4 درصد نسبت به آوریل سال قبل کاهش پیدا کرد و به 86.5 واحد رسید.

در سال جاری میلادی روند صادرات قراضه آهن ژاپن به ویتنام رشد چشمگیری پیدا کرده است. در آوریل 2020 صادرات قراضه آهن ژاپن به ویتنام رشد 82.2 درصدی کرد و به 301.6 هزار تن رسید. در چهار ماه نخست سال جاری میلادی هم صادرات قراضه آهن ژاپن به ویتنام نسبت به سال قبل دو برابر شده و به 1.13 میلیون تن رسیده است. علت این رشد چشمگیر، روی آوردن کارخانجات فولادی ویتنام به خرید قراضه آهن ارزان‌تر ژاپن نسبت به محموله‌های وارداتی از آمریکا و استرالیا است.

در ماه آوریل، تحلیل قیمتی Fastmarkets از قراضه آهن نوع HMS 1&2 (80:20)، cfr ویتنام، به طور میانگین تفاوت 17.8 دلاری در هر تن نسبت به قراضه آهن وارداتی از ژاپن داشت که بیانگر قیمت بسیار پایین‌تر قراضه آهن وارداتی از ژاپن نسبت به سایر کشورها است.

البته در ماه مه با کاهش عرضه قراضه آهن از سوی ژاپن و افزایش قیمت آن، این تفاوت قیمت به 11.4 دلار در تن کاهش پیدا کرد.

صادرات قراضه آهن ژاپن به تایوان هم در ماه آوریل سال جاری میلادی با رشد 89.8 درصدی به 101.2 هزار تن رسید. در چهارماه نخست 2020 مجموع صادرات قراضه آهن ژاپن به تایوان با رشد 145 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به 404.1 هزار تن افزایش پیدا کرد.

البته در ماه آوریل، بزرگ‌ترین خریدار قراضه آهن ژاپن، کشور کره جنوبی بود که 350.6 هزار تن قراضه از ژاپن وارد کرد؛ اما این رقم نسبت به ماه مشابه سال قبل 5.5 درصد کاهش نشان می‌دهد.

در چهار ماه نخست سال جاری میلادی نیز صادرات قراضه آهن ژاپن به کره جنوبی نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد کمتر شده و به 1.19 میلیون تن رسیده است. علت کاهش واردات کره‌جنوبی، افت تقاضای فولاد در این کشور و کاهش تولید فولاد بوده است.

صادرکنندگان قراضه آهن ژاپن همچنین به دنبال یافتن بازارهای جدیدی در سال جاری بوده‌اند خصوصاً در کشورهای در حال توسعه. در همین راستا است که صادرات قراضه آهن ژاپن به کشور بنگلادش در سال جاری با 385 درصد رشد به 296 هزار تن رسید.

صادرات قراضه آهن ژاپن به اندونزی در سال جاری میلادی با 85.9 درصد رشد به 40.7 هزار تن رسید و رشد صادرات قراضه آهن ژاپن به تایلند هم 460 درصد و حجم آن 63 هزار تن بوده است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors