جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 20 خرداد 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

قیمت میلگرد در آمریکا به پایین‌ترین سطح 29 ماه اخیر رسید

قیمت میلگرد در آمریکا همچنان روند نزولی دارد زیرا فولادسازان آمریکایی تلاش دارند با کاهش قیمت‌ها، خریداران را از واردات فولاد منصرف کنند. ضمن اینکه بیماری کرونا هم بر تقاضا در بازار آمریکا تأثیر گذاشته است.

به گزارش فولادبان؛ تحلیل Fastmarkets از قیمت میلگرد در آمریکا که هر ماه دو بار ارائه می‌شود، قیمت این محصول فولادی را در روز چهارشنبه 3 ژوئن، 28.5 تا 29 دلار در هر واحد وزن cwt  (معادل 570 تا 580 دلار در هر تن) اعلام کرد که نسبت به قیمت 28.5 تا 29.5 دلار در 20 مه، اندکی کاهش نشان می‌دهد.

اما قیمت میلگرد در آمریکا نسبت به سال قبل 14.8 درصد کاهش پیدا کرده است. سال گذشته همین موقع قیمت میلگرد 33.5 تا 34 دلار در هر cwt بود. بر اساس جداول قیمتی Fastmarkets، قیمت فعلی میلگرد در آمریکا پایین‌ترین سطح آن از ابتدای سال 2018 است.

با وجود فشارهای ناشی از شیوع بیماری کرونا بر اقتصاد آمریکا، کارشناسان معتقدند که واردات میلگرد مهم‌ترین عامل کاهش قیمت این کالا در بازار معاملات نقدی فولاد در آمریکا است. یک منبع مطلع در کارخانجات فولادی آمریکا در این باره گفت:‌ برخی رقبای ما قیمت محصولاتشان را در هفته اخیر به طور غیررسمی پایین آورده‌اند که احتمالاً به خاطر واردات محصولات فولادی از ترکیه و الجزایر است که قرار است طی یکی دو ماه آینده انجام بگیرد.

یک منبع مطلع دیگر هم در این باره عنوان کرد: طی سه چهار هفته اخیر قیمت‌ها 10 تا 15 دلار در تن کاهش پیدا کرده و ما فشار رقابتی را شاهد هستیم.

بر اساس اظهارات خریداران فولاد هم کارخانجات فولادی در چانه‌زنی درباره قیمت محصولاتشان بسیار نرم شده‌اند. ایالت‌های متکی به واردات فولاد مثل فلوریدا و تگزاس شاهد قیمت‌های رقابتی سنگینی از جانب تولیدکنندگان داخلی در رقابت با شرکت‌های خارجی هستند.

با این حال کارشناسان درباره اینکه آیا روند نزولی قیمت‌ها ادامه خواهد داشت یا اینکه از این پس روند صعودی خواهد گرفت، نظرات متفاوتی دارند.

یک تاجر با اشاره به تأثیر بیماری کرونا معتقد است تا زمانی که اوضاع به روال عادی بازنگردد، رکود بازار ادامه خواهد داشت.

یک خریدار فولاد هم معتقد است که تقاضای پایین در بازار تا پایان سال جاری میلادی ادامه خواهد داشت و کارخانجات هزینه‌های سرمایه‌ای خود را تا زمان ادامه بحران کرونا، کاهش خواهند داد.

اما یک کارشناس می‌گوید که بخش ساخت‌وساز در حال شروع به کار است و موجب افزایش تقاضا برای فولاد خواهد شد و دوران اوضاع بد بازار گذشته است.

Fastmarkets در تحلیل خود قیمت میلگرد وارداتی به آمریکا از بندر هوستون با تحویل فوری را 560 تا 580 دلار در تن (28 تا 29 دلار در cwt) در 3 ژوئن اعلام کرد که 1.8 درصد بالاتر از قیمت دو هفته قبل است.

منابع مطلع می‌گویند بالاترین قیمت محصولات وارداتی مربوط به ترکیه و پایین‌ترین قیمت هم مربوط به محصولات کشورهای آمریکای لاتین است.

آمریکا در ماه مه 121 هزار تن میلگرد وارد کرد که ترکیه با 76.5 هزار تن، مکزیک با 23.2 هزار تن و پرتغال با 5.3 هزار تن بزرگ‌ترین صادرکنندگان میلگرد به آمریکا بودند.

 

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors