ریزش سهمگین شاخص بورس در روز آزادسازی سهام عدالت

همزمان با آزادسازی 30 درصد سهام عدالت برخی سهام‌داران، بازار سرمایه شدیدترین سقوط خود در هفته‌های اخیر را تجربه کرد. به نحوی که تا کنون شاخص کل نزدیک 30 هزار واحد ریخته و شاخص فلزات اساسی نیز با سقوط 24 هزار واحدی مواجه شده است.

به گزارش فولادبان، امروز در حالی که سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد که بخشی از دارندگان سهام عدالت که گزینه آزادسازی سهام خود را تا پایان ماه اردیبهشت فعال کرده بودند، می‌توانند 30 درصد سهامشان را آزاد کنند، صف طویلی در میان فروشندگان تالار شیشه‌ای شکل گرفت و این مساله باعث ریزش مداوم شاخص‌های اصلی بازار سرمایه شد. به نحوی که تا کنون شاخص کل بورس با سقوط 29 هزار و 987 واحدی به رقم 930 هزار و 14 واحد رسیده است. همچنین شاخص کل (هم‌وزن) نیز 5104 واحد افت کرد و اکنون رقم 313 هزار و 177 واحد را نشان می‌دهد.

در قسمتی دیگر از تالار شیشه‌ای نیز شاخص فلزات اساسی همچون روزهای گذشته با سقوط سهمگینی را تجربه کرد. این شاخص که در 15 دقیقه ابتدایی معاملات نزدیک 22 هزار واحد ریخت، در ادامه نیز با شیب ملایم‌تری سقوط کرد. به نحوی که در روز جاری  شاخص فلزات اساسی با ریزش 23 هزار و 826 واحدی به رقم 550 هزار و 891 واحد رسید.

اما در روز ریزش شدید شاخص‌های اصلی بازار سرمایه، نمادهای «بانک ملت»، «بانک تجارت»، «فولاد مبارکه اصفهان»، «پالایش نفت اصفهان» و «گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو» پربیننده‌ترین نمادهای بورسی را تشکیل دادند. همچنین در روز جاری در میان شرکت‌های اثرگذار در شاخص فلزات اساسی تقریبا همه نمادها با افت قیمت مواجه بودند که در این میان سهم نمادهای «تولیدی فولاد سپید فراب کویر»، «غلتک‌سازان سپاهان»، «ملی سرب و روی ایران» و «فولاد مبارکه اصفهان» از بقیه بیشتر بود. البته امروز نمادهای «نورد آلومنیوم» و «نورد و قطعات فولادی» تنها نمادهایی بودند که افزایش قیمت را تجربه کردند.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *