جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 30 اردیبهشت 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

عبور دوباره شاخص از مرز روانی یک میلیون/ سقوط آزاد شاخص فلزات اساسی

امروز هم بازار سرمایه در ادامه روند صعودی روز گذشته، بازهم با شیبی ملایم در مسیر رشد قرار گرفت و شاخص کل با بیش از 12 هزار واحد افزایش، از مرز روانی یک میلیون واحد عبور کرد. این در حالی است که شاخص فلزات اساسی پس از رشدی ناگهانی در دقایق اولیه، ناگهان سقوطی سهمگین را تجربه کرد و در مجموع امروز نزدیک 9 هزار واحد ریخت.

به گزارش فولادبان، پس از روشن شدن چراغ‌های سبز تالار شیشه‌ای از عصر دیروز، امروز هم بازار سرمایه به حرکت خود در مسیر صعودی ادامه داد. به نحوی که شاخص کل در همان 5 دقیقه اول معاملات با جهشی 5 هزار واحدی از مرز روانی یک میلیون واحد بالاتر رفت و بعد از آن هم با شیبی ملایم به رشد خود ادامه داد. البته این شاخص در ساعت پایانی بعدی معاملات اندکی افت کرد و در مجموع شاخص کل بورس با افزایش 6 هزار و 590 واحدی به رقم یک میلیون و یک هزار و 770 واحد رسید. همچنین در روز جاری شاخص کل (هم‌وزن) 6 هزار و 386 واحد بالاتر رفت و به رقم 320 هزار و 838 واحد رسید.

اما در قسمتی دیگر از تالار شیشه‌ای، در حالی که شاخص فلزات اساسی در همان دقایق اولیه معاملات رشدی بیش از 12 هزار واحدی را تجربه کرد، در ساعت‌های بعدی بیش از 20 هزار واحد ریخت. به نحوی که در مجموع شاخص فلزات اساسی با سقوطی 9 هزار و 900 واحدی به رقم 625 هزار و 824 واحد رسید.

اما در روز صعودی شدن مجدد شاخص‌های اصلی بازار سرمایه، نمادهای «بانک ملت»، «بانک تجارت»، «گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو»، «فولاد مبارکه اصفهان» و «پالایش نفت اصفهان» پربیننده‌ترین نمادهای بورسی را تشکیل دادند. همچنین در روز جاری در میان شرکت‌های اثرگذار در شاخص فلزات اساسی نمادهای «فولاد کاوه جنوب کیش»، «تولیدی فولاد سپید فراب کویر» و «ملی سرب و روی ایران» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند و نمادهای «فولاد مبارکه اصفهان»، «فولاد آلیاژی ایران» و «فرآوری مواد معدنی ایران» با بیشترین کاهش قیمت مواجه شدند.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors