جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 29 اردیبهشت 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

بازگشت بازار سرمایه به ریل صعودی/ نوسان محدود شاخص فلزات اساسی

پس از سه روز سقوط متوالی شاخص‌های اصلی بورس اوراق بهادار تهران، امروز بازار سرمایه به روند صعودی هفته‌های اخیر خود بازگشت و شاخص کل رشدی نزدیک به 23 هزار واحد را تجربه کرد. البته امروز شاخص فلزات اساسی نوسان محدودی داشت و پس از رشد 21 هزار واحدی در ساعت‌های اولیه، در ادامه 19 هزار واحد افت کرد.

به گزارش فولادبان، پس از ریزش قابل توجه شاخص‌های اصلی بازار سرمایه در روزهای گذشته، امروز دوباره بورس تهران به ریل صعودی خود بازگشت. به نحوی که در ساعت اول معاملات امروز شاخص کل نزدیک 25 هزار واحد بالا رفت. البته تالار شیشه‌ای در ساعت‌های بعد روز جاری دچار رکودی نسبی شد و شاخص کل با شیبی ملایم سقوط کرد. در مجموع امروز شاخص کل بورس با افزایش 22 هزار و 841 واحدی به رقم 991 هزار و 301 واحد رسید و پیش‌بینی می‌شود این شاخص فردا مجددا وارد کانال یک میلیونی شود. همچنین در روز جاری شاخص کل (هم‌وزن) 7 هزار و 79 واحد بالاتر رفت و به رقم 313 هزار و 762 واحد رسید.

اما همزمان با رشد قابل ملاحظه شاخص‌های اصلی بازار سرمایه، شاخص فلزات اساسی نیز در همان دقایق ابتدایی معاملات رشدی بیش از 21 هزار واحد را تجربه کرد. رشدی که البته چندان دوام نیاورد و در ساعت‌های بعدی این شاخص نزدیک به 19 هزار واحد ریزش داشت. در مجموع هم این شاخص با افزایش 2 هزار و 404 واحدی به رقم 634 هزار و 562 واحد رسید.

اما در روز صعودی شدن مجدد شاخص‌های اصلی بازار سرمایه، نمادهای «بانک ملت»، «بانک تجارت»، «پالایش نفت اصفهان»، «گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو» و «ملی صنایع مس ایران» پربیننده‌ترین نمادهای بورسی را تشکیل دادند. همچنین در روز جاری در میان شرکت‌های اثرگذار در شاخص فلزات اساسی نمادهای «فولاد جنوب کیش»، «فولاد امیرکبیر کاشان» و «غلتک‌ساران سپاهان» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند و نمادهای «مس شهید باهنر»، «فولاد آلیاژی ایران» و «فولاد مبارکه اصفهان» با بیشترین کاهش قیمت مواجه شدند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors