جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 21 اردیبهشت 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

نمایندگان مجلس بار دیگر با احیای وزارت بازرگانی مخالفت کردند

طرح تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی که می‌توانست نقش اثرگذاری در جراحی ساختاری وزارت صنعت، معدن و تجارت داشته باشد، امروز برای سومین بار در مجلس دهم با شکست روبه‌رو شد.

به گزارش فولادبان، در جلسه علنی امروز مجلس نمایندگان با با طرح تشکیل وزارت بازرگانی مخالفت کردند. این طرح که برای سومین بار در سه سال گذشته با رایزنی‌های مقامات دولتی و برخی نمایندگان هم‌سو به صحن علنی راه یافته بود، مجددا در مجلس دهم به نتیجه نرسید تا شاید تکلیف احیای وزارت بازرگانی و جراحی وزارت صمت به مجلس بعدی موکول شود.

سابقه طرح تشکیل وزارت بازرگانی به تلاش‌های دولت برای تاسیس مجدد این وزارتخانه در ماه‌های ابتدایی روی کار آمدن مجدد حسن روحانی بازمی‌گردد. در سال 96 دولت با ارائه لایحه‌ای به مجلس شورای اسلامی به دنبال احیای وزارت بازرگانی بود که در آن زمان این لایحه در مجلس به بن‌بست رسید. بعد از آن هم برخی نمایندگان هم‌سو با دولت با ارائه طرحی جدید خواستار تشکیل وزارت بازرگانی شدند. طرحی که البته در مهر 98 با لابی دولتمردان به تصویب مجلس رسید، اما با ایرادات شورای نگهبان مواجه شد و برای همین هم به مجلس برگشت تا اصلاح شود. امروز هم این اصلاحیه ارائه‌شده موافقان این طرح با مخالفت صحن علنی مجلس روبه‌رو شد تا احیای وزارت بازرگانی به مجلس یازدهم موکول شود.

گفتنی است، سابقه تغییر ساختار بازرگانی کشور در دهه نود به سال 1390 بازمی‌گردد، یعنی زمانی که نمایندگان مجلس هشتم با انحلال وزارت بازرگانی موافقت کردند تا بخش تولید و بازرگانی کشور از سوی یک متولی واحد یعنی وزارت صنعت، معدن و تجارت اداره شود تا دیگر شاهد اجرای سیاست‌های تولیدی و بازرگانی متعارض نباشیم. اتفاقی که البته در 9 سال گذشته نیفتاد و ادغام وزارت بازرگانی در وزارت صنعت نتوانست آن‌چنان که باید و شاید مشکلات پیش روی بخش تولید و تجارت کشور را مرتفع کند.

 

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors