Please use a valid API Key برنامه فولادسازان هندی برای افزایش تولید با کاهش محدودیت‌های کرونایی - فولادبان Please use a valid API Key

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

برنامه فولادسازان هندی برای افزایش تولید با کاهش محدودیت‌های کرونایی

دولت هندوستان اعلام کرده که قرنطینه سراسری برای مقابله با بیماری کرونا را برای دومین بار تمدید خواهد کرد اما ایجاد مناطق کم‌خطر و پرخطر در این کشور به این معنا است که برخی فولادسازان می‌توانند تولید خود را افزایش دهند.

به گزارش فولادبان غول فولادسازی هندوستان، JSW، روز دوشنبه 4 مه به بورس بمبئی اعلام کرد پس از اخذ مجوز دولت و اجرای شرایط فاصله‌گذاری در کارخانه‌هایش، قصد دارد ظرفیت تولید خود را افزایش دهد.

JSW   26 مارس اعلام کرده بود که در دوره اجرای قرنطینه سراسری در این کشور، قصد دارد تولیدش را به شدت کاهش دهد.  قرنطینه سراسری ابتدا قرار بود در اواسط آوریل تمام شود. این شرکت در ماه آوریل تولید فولاد خام را 60 درصد کاهش داد و به 5.63 میلیون تن رساند. میانگین ظرفیت بهره‌برداری تولید این کارخانه در ماه آوریل به 38 درصد کاهش یافت.

JSW   در اطلاعیه خود اعلام کرده که کاهش محدودیت‌های ضدکرونا در هندوستان موجب افزایش فعالیت‌های تجاری در این کشور، بهبود فضای کسب‌وکار و رونق اقتصاد خواهد شد.

در اول ماه مه دولت هندوستان اعلام کرد که قرنطینه سراسری در این کشور برای دو هفته دیگر تمدید شده است و تا 18 مه ادامه خواهد داشت.  اما در برخی مناطق به علت کاهش بیماری، محدودیت‌ها کاهش یافته است.

قرنطینه سراسری در هندوستان ابتدا به مدت 21 روز و از 24 مارس شروع شد و قرار بود تا 15 آوریل تمام شود که مجددا تا 3 مه تمدید شد.

از 20 آوریل دولت هندوستان مناطق این کشور را بر اساس شیوع بیماری به مناطق پرریسک و کم‌ریسک تقسیم کرد که طبق آن، فعالیت‌های اقتصادی در مناطق کم‌ریسک مجاز است. البته شهرهای بزرگ هندوستان همچنان جزو مناطق پرریسک هستند.

همچنین بنادری مثل جواهر لعل نهرو و موندرا جزو مناطق پرخطر هستند به همین دلیل محموله‌های قراضه آهن در این بنادر دپو شده است.

به گزارش فولادبان یک تاجر فولاد درباره وضعیت تولید در هندوستان به Fastmarkets گفت: در مناطق کم‌خطر هم هنوز کارخانجات به طور کامل مشغول به کار نشده‌اند اما تا حدودی فعالیت شروع شده است. اکنون محموله‌های ما در بنادر دپوشده زیرا این بنادر جزو مناطق پرخطر اعلام شده و فعالیت در آنها ممنوع است.

طبق قوانین داخلی هندوستان، کارخانجات فولادی در زمان قرنطینه و محدودیت‌های سراسری می‌توانند به کار خود ادامه دهند اما باید تولید خود را کاهش دهند.

هم‌اکنون کارخانجات فولادی به علت برگشت کارگران به شهرهایشان در دوره قرنطینه، کاهش عرضه مواد خام و کمبود ناوگان باری برای انتقال مواد اولیه از بنادر مجبور به کاهش تولید بیشتری هم شده‌اند.

سایر فولادسازان هندی همچون Steel Authority of India (Sail)، Tata Steel و ArcelorMittal Nippon Steel India هم تولید خود را کاهش داده‌اند. تاتا استیل اعلام کرده که با 50درصد ظرفیت خود کار می‌کند.

روند واردات قراضه آهن هم هنوز به روال عادی بازنگشته است و از زمان شروع قرنطینه سراسری، هیچ فعالیتی در بازار فولاد هندوستان دیده نشده است.

به  برخی تاجران گفته شده که برای عرضه مواد اولیه در پایان قرنطینه آماده باشند اما آنها نگران معطلی بارهایشان در بنادر هستند.

قیمت قراضه آهن خردشده وارداتی به هندوستان، cfr    بندر جواهر لعل نهرو، در 27 مارس به دنبال اعلام قرنطینه در این کشور به شدت کاهش یافت و به 247 دلار در تن رسید در حالی که یک هفته قبل از آن 291 دلار بود. قیمت این کالا پس از آن اندکی افزایش یافت و در اول مه به 259.38 دلار رسید.

اکثر فولادسازان بزرگ هندوستان دارای کوره‌های ذوب‌آهن هستند بنابراین نیازی به استفاده از قراضه آهن به عنوان خوراک ندارند اما فولادسازان کوچک‌تر برای کار خود به قراضه آهن نیاز دارند.

بر اساس اطلاعاتی که به Fastmarkets  رسیده، برخی کارخانجات فولادی کوچک‌ در مناطق کم‌ریسک هندوستان که پیش از این فعالیت خود را متوقف کرده بودند، قصد دارند در روزهای آینده کار خود را شروع کنند. این کارخانجات امیدوارند که با شروع کارهای ساختمانی در هفته جاری، تقاضا برای محصولات فولادی هم افزایش یابد. بنابراین این کارخانجات احتمالا در هفته‌های آینده برای خرید قراضه آهن واردات بازار خواهند شد. دولت هندوستان هم اخیرا محدودیت‌های رفت‌وآمد ناوگان باری را کاهش داده است.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors