جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 17 اردیبهشت 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

موافقت نیم بند مجلس با واگذاری ایمیدرو

سخنگوی کمیسیون صنایع گفت اگرچه واگذاری سازمان های توسعه ای به صلاح کشور نیست اما ایمیدرو هم باید با دست برداشتن از بنگاه داری شرکت های سود ده خود را واگذار کند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس  سعید باستانی در گفت و گو با فولادبان تصریح کرد: ایمیدرو به عنوان یک سازمان توسعه ای سالهاست مشغول بنگاه داری است در حالی که بنگاه هایی که سودده هستند را باید واگذار کند و با نقدینگی به دست آورده به بخش هایی که دارای مزیت و مشکل است ورود کند.

وی تاکید کرد: اکنون در بخش فولاد و مس مزیت و مشکلات زیادی وجود دارد و ایمیدرو با واگذاری شرکت های زیرمجموعه خود باید اقداماتی در راستای بهبود این صنعت انجام دهد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معاددن مجلس با اشاره به اینکه ایمیدرو به عنوان یک سازمان توسعه ای نباید در بورس عرضه شود گفت: شرکت های زیر مجموعه ایمیدرو در اولویت واگذاری در بورس هستند اما به دلیل اینکه زیر پرچم یک سازمان توسعه ای فعالیت دارند کسی بر فعالیت آنها نظارت نمی‌کند. بنگاه های اقتصادی زیر مجموعه ایمیدرو بیشتر به یک شرکت دولتی شبیه است تا زیر مجموعه یک سازمان توسعه ای.

این نماینده مجلس به چگونگی فعالیت سازمان های توسعه ای در کشورهای با اقتصاد آزاد پرداخت و تصریح کرد: در کشورهایی که از اقتصاد آزاد بهره می برند سازمان های توسعه ای در اختیار حاکمیت قرار دارند و سهام آنها در بورس عرضه نمی‌شود اما برای بنگاه های اقتصادی زمان بندی یک تا پنج ساله انجام می دهند تا وضعیت بنگاه اقتصادی بهبود یابد.

باستانی گفت: برای صنایع معدنی هنوز استراتژی مشخصی در کشور نداریم و همین موضوع باعث شده تا در بخش هایی که مزیت داریم نتوانیم بهره لازم را ببریم. فولاد یکی از بخش های دارای مزیت است اما به دلیل قوانین دست و پا گیر و همچنین چند نرخی بودن ارز باعث شده این صنعت از ظرفیت کامل استفاده نکند.

وی ادامه داد: تامین مواد اولیه تولید فولاد از دیگر چالش های این صنعت است که کسی به آن توجه نمی‌کند و اگر شرکت های زیر مجموعه ایمیدرو واگذار شود می توان با نقدینگی حاصل از این واگذاری در بخش اکتشاف صنایع معدنی، تولید مواد اولیه و تولید محصول نهایی سرمایه گذاری کرد و اقتصاد را از وضعیت رکود و بحران ارزی نجات داد

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors