افزایش قیمت قراضه ضدزنگ در آمریکا

قیمت برخی انواع قراضه آهن ضدزنگ سری 300 در آمریکا به علت افزایش بهای نیکل در بورس فلزات لندن و تداوم کمبود برخی مواد در زنجیره تامین، در هفته گذشته افزایش یافت. با این حال، کارشناسان همچنان درباره این که این افزایش را نشانه بهبودی بازار بدانند با توجه به تداوم شیوع کرونا، محتاط هستند.

به گزارش فولادبان قیمت برخی انواع قراضه آهن ضدزنگ سری 300 در آمریکا به علت افزایش بهای نیکل در بورس فلزات لندن و تداوم کمبود برخی مواد در زنجیره تامین، در هفته گذشته افزایش یافت. با این حال، کارشناسان همچنان درباره این که این افزایش را نشانه بهبودی بازار بدانند با توجه به تداوم شیوع کرونا، محتاط هستند.

یک دلال بزرگ در این زمینه می‌گوید: عرضه همچنان عامل اساسی در تعیین قیمت فولاد ضدزنگ است. عرضه قراضه در سه هفته گذشته به شدت پایین آمده است و کارخانه‌های واسطه تمام تلاش خود را می‌کنند تا خوراک مورد نیاز فولادسازان را تامین کنند.

در شرایطی که تقاضای مصرفی تقریبا صفر است، مشکل بزرگتر در بازار قراضه ضدزنگ، کنار رفتن واسطه‌گران خرد از بازار که بخشی از قراضه را تامین می‌کردند و همینطور کاهش مداوم قراضه صنعتی است.

یک واسطه‌گر می‌گوید: در سطح خرده‌فروشی و عمده‌فروشی صنعتی، میزان فعالیت‌ها 50 درصد کاهش یافته است.

انواع فولادها در هفته گذشته کاهش قیمت داشتند به طوری که قیمت مصرف‌کننده قراضه آهن 30 دلار در هر تن ناخالص کاهش یافت در حالی که شاخص آهن-کرومیوم اروپا (ferro-chrome benchmark) تغییری نداشت.

شاخص آهن-کرومیوم کربن‌دار بالای اروپا (charge and high-carbon ferro-chrome

Benchmark) که از اوایل ماه جاری میلادی مورد بررسی قرار گرفته، تاکنون 13 سنت افزایش داشته و به 1.14 دلار در هر پوند برای نیمه دوم 2020 رسیده است.

یک واسطه‌گر معتقد است که زنجیره تامین بسیار مبهم شده است. وقتی از او درباره عرضه و تقاضای نیکل پرسیده شد، گفت:   فعلا نمی‌توان به تغییر وضعیت بازار چشم امید داشت.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *