جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 22 اسفند 1402 - 2 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

جلوگیری از خروج ارز با تولید باتری‌های لیتیومی در کشور

وزیر دفاع گفت: سالم‌سازی محیط، کاهش آلودگی هوا و کاهش مصرف بنزین از این دستاورد‌های بهره‌برداری از ­خط تولید باتری‌های لیتیومی خواهد بود و از خروج ارز نیز جلوگیری می‌شود.

جلوگیری از خروج ارز با تولید باتری‌های لیتیومی در کشور اخبار

به گزارش فولادبان، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی  در این مراسم گفت: در راستای استمرار رونمایی‌ها و ارائه دستاورد‌های وزارت دفاع و توسعه اقتصاد دانش بنیان، دو طرح تولید باتری‌های سیلد و باتری‌های لیتیومی به بهره‌برداری رسید که ثمره تلاش متخصصان وزارت دفاع و مرکز توسعه منابع انرژی است.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: بهره‌برداری از این دستاورد‌ها در صنایع مختلف از جمله مخابرات حمل و نقل برق گوشی‌های همراه و نیروگاه‌های برق و پالایشگاه‌ها و سایر مجموعه‌ها کاربرد دارد.
آشتیانی گفت: تلاش ما این است درباره سالم‌سازی محیط، کاهش آلودگی هوا و همچنین کاهش مصرف بنزین از این دستاورد‌ها بهره‌برداری کنیم، ما چند هدف را در این کار دنبال می‌کنیم از جمله اینکه قیمت‌ها رو کاهش دهیم، با افتتاح این طرح، قیمت تمام شده محصول ۱۵ درصد کاهش یافت و از خروج ارز نیز جلوگیری می‌شود.

گفتنی است؛ از باتری‌های لیتیومی در پک‌های مخابراتی، طیف وسیعی از پک‌های نظامی، پک‌های ESS (سامانه‌های ذخیره انرژی الکتریکی)، طیف وسیعی از پک‌های تجاری و پک‌های موتور سیکلت برقی استفاده می‌شود که احداث و راه‌اندازی این خط تولید، باعث کاهش خطا‌های نیروی انسانی، کاهش مصرف انرژی و افزایش سرعت تولید می‌شود.

باتری‌های صنعتی سیلد اسید کاربرد‌های مختلفی از جمله تامین و ذخیره انرژی در شبکه مخابراتی کشور، در نیروگاه‌های تولید برق، پالایشگاه‌ها، UPS (منابع تغذیه بدون وقفه) شبکه بانکی و موسسات مالی کشور، حمل و نقل الکتریکی و … دارد که احداث و بهره برداری از خط تولید اتومات انواع باتری‌های صنعتی سیلد باعث جلوگیری از واردات و خروج ارز، توسعه صادرات و افزایش توان رقابتی و ایجاد توانمندی در صادرات خدمات مهندسی می‌شود.

با ایجاد این خط، علاوه بر تکمیل سبد محصولات مورد نیاز کشور (از ۳ آمپر ساعت تا ۳۰۰۰ آمپر ساعت) ظرفیت تولید انواع باتری‌های صنعتی سیلد، ۳۵٪ افزایش یافته است و عملا کشور بی‌نیاز از واردات این‌باتری‌ها خواهد بود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors