کاهش پیشنهادات قراضه ژاپن در آسیا به دنبال افت قیمت قراضه آمریکا

کاهش قیمت قراضه صادراتی آمریکا در جهان باعث شد تا پیشنهاد قراضه ژاپن در بازارهای اصلی آسیا کاهش یابد.

به گزارش فولادبان، منابع بازار به Fastmarkets گفتند که قیمت ضایعات فولاد ایالات متحده در این هفته به راحتی از قیمت این محصول صادراتی از ژاپن در بازارهای تایوان و ویتنام کمتر بود.

صادرکنندگان آمریکایی در چند هفته گذشته در بحبوحه تضعیف بازار محلی ایالات متحده و کاهش قیمت فولاد در آسیا و کاهش تقاضای قراضه، قیمت‌های پیشنهادی قراضه خود را به آسیا کاهش داده‌اند. بنگلادش یکی از بازارهایی بوده است که در دو هفته گذشته به دنبال پیشنهادات انبوه کمتر از این کشور بوده است.

در همین حال، بازار قراضه ژاپن در این هفته برای جشن تعطیلات هفته طلایی این کشور تا حد زیادی غیرفعال بوده است، در حالی که قیمت‌گذاری نسبتاً ثابت از سوی خریداران داخلی مانع از ورود مواد با قیمت‌های پایین‌تر به بازار صادرات شده است.

یک منبع ژاپنی گفت: بازار قراضه آمریکا به شدت در حال کاهش است، اما بازار ژاپن همچنان پابرجاست، زیرا فولاد توکیو اشتهای زیادی برای محموله‌های ماه می دارد.

بازار تایوان

پیشنهادات برای کانتینرهای قراضه سنگین درجه یک و دو (80:20) به 485 الی 500 دلار در هر تن سی‌اف‌آر تایوان رسید و یک کارخانه بزرگ در تایوان این محموله را با قیمت 490 دلار خریداری کرد.

یک منبع کارخانه تایوان گفت: اگر پیشنهاد نکنیم، قیمت‌ها روز بعد پایین‌تر خواهند رفت. کمترین پیشنهاد امروز 485 دلار به ازای هر تن cfr تایوان بود و فردا فکر می‌کنم معاملات با 480 دلار در هر تن cfr انجام شود.

منابع تجاری در ژاپن و تایوان پیشنهاد 485 دلار در هر تن cfr را تأیید نکردند، اما آن‌ها روز چهارشنبه گفتند که پیشنهادات 490 تا 500 دلار در هر تن cfr در بازار فراوان است.

این در حالی است که خبر می‌رسد قیمت هر تن قراضه مبدأ ژاپن با قیمت 550 دلار در تایوان معامله شده است.

بازار ویتنام

بازار ویتنام هم الگوی بازار تایوان را تکرار کرد و قیمت قراضه HMS 1&2 (80:20) آمریکا از 560 الی 570 دلار در هر تن در این هفته به 540 الی 550 تن به ازای هر تن رسیده بود.

در مقابل، یک منبع تجاری بزرگ ژاپنی به Fastmarkets گفت که پیشنهاد او برای H2 فله به بازار ویتنام در اواخر هفته گذشته 585-590 دلار به ازای هر تن cfr بود، اما هیچ علاقه‌ای از سوی خریداران برای خرید این محصول وجود نداشت.

با توجه به اینکه پیشنهادات شمش فولاد 5sp از یک کارخانه بزرگ کوره القایی ویتنامی (IF) در اوایل این هفته به 745 دلار در هر تن cfr مانیل کاهش یافته بود، عدم علاقه به واردات قراضه فولاد تعجب‌آور نبود. Fastmarkets تخمین زد که بدون احتساب هزینه حمل و نقل و حاشیه سود معامله‌گران، این قیمت معادل حدود 705-710 دلار در هر تن فوب خواهد بود.

هزینه تبدیل ضایعات به شمش 150 دلار در هر تن به این معنی است که قیمت ضایعات سربه سر برای کارخانه ها 555 تا 560 دلار در هر تن Cfr ویتنام خواهد بود، اگر آنها بتوانند بیلت را با این قیمت‌ها بفروشند.

اما منابعی از فروش بیلت خاطرنشان کردند که با توجه به اینکه شمش ارزان قیمت با منشأ روسیه در دو هفته گذشته حدود 700 دلار در هر تن فیلیپین و 670 دلار به ازای هر تن سی اف آر چین فروخته شده است، همراه با اختلالات ناشی از انتخابات ریاست جمهوری فیلیپین در 9 می، بسته شدن بیلت معاملات برای کارخانه های آسیای جنوب شرقی حتی با این قیمت‌های کاهش یافته بسیار سخت شد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *