کنفدراسیون فولاد برای زنجیره فولاد مفید است/ وزیر صمت با تشکیل و تجمیع شوراها موافقت کند

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران گفت: با تشکیل کنفدراسیون فولاد ابتدا منافع صنف حفظ می شود و فعالان با آرامش به تولید، فروش و اشتغال خود می پردازند و هم نوع نگاه دولت به آنها متفاوت می شود.

بهرام شکوری در گفتگو با فولادبان بابیان اینکه در کشور شاهد این هستیم که تعارض منافع بانگاه بردبرد همراه نبوده است گفت: این مسئله مشکلاتی را برای بخش های مختلف  زنجیره فولاد ایجاد کرده است و بعضی اوقات بخشی از زنجیره را متضرر می کرد و به بخشی دیگر سود بیشتری می‌رساند.

وی افزود: مهمتر از همه دولت با سیاست گذاری‌های مختلف زنجیره را متاثر می کرد و چون انسجامی در این زنجیره به لحاظ نوع نگاه بخش های مختلف زنجیره وجود داشت، همه زنجیره از قبل  آسیب می دید و یک صدای واحد  از زنجیره بلند نمی شد.

رئیس کمیسیون معادن وصنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه ما پیشنهاد شورای آهن و فولاد را دادیم بیان کرد: تقریبا انجمن های صنفی زنجیره را دور هم جمع کردیم تا بتوانند تعارض منافع را کنار بگذارند تا تولید، اشتغال و ارز آوری بیشتری برای کشور به دنبال داشته باشد.

شکوری تصریح کرد: اسم آن را شورای آهن و فولاد و یا کنفدراسیون فولاد بگذاریم این اتفاق حتما باید در کشور بیفتد. به این دلیل که نه تنها در فولاد که یکی از زنجیره های مهم معدنی است بلکه در مس هم باید این اتفاق بیفتد.

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران افزود: امیدواریم آقای وزیر سیاست گذاری هایی مثل شورای سیاست گذاری آهن و فولاد، شورای سیاست گذاری سنگ های تزیینی ،شورای سیاست گذاری مس و انجمن های صنفی در قالب تجمیع یا کنفدراسیون را اجرایی کند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *